text: ELIS
BUSH
launch party k vydanému albu“ It´s a Jazz Thing“.
special guest: UTAH
JAZZ (liquid v, uk)
resident DJ GHONZALES (roxy praha)
guest djs:
Brooklyn feat. Lin-Dee
Kubatko
Sweg
Stention
breakbeat kill out djs: Grove &
Brada
vjs: Shivaki (Optica Nakashi) & IT
Do 23:00 vstup 150czk, po 23:00 vstup 200czk.
Uvádí Roxy promotion
12.9.2008
start 22:00
Bio / Utah Jazz
Britský drumandbassový magazín Knowledge si myslí, že Utah Jazz je pozoruhodný skladatel, který má vlastní vizi, duši a rytmus, na který bude tančit celý dnb svět. Přidáte se?
O tomhle talentu liquidfunkové scény se dostatečně hlasitě začalo mluvit až letos v červnu, kdy Utah Jazz zaskóroval svým debutovým albem It´s a Jazz Thing – vychvalují ho tanečníci, novináři i DJs. Kde se, ksakru, najednou vzal? Překvapivě nespadnul z hudebního nebe (i když podle jeho zaujetí jazzem a funkem 70. let by člověk tipoval, že se musel někde srazit s dávnými legendami těchto žánrů), ale žije v Londýně a už přes deset let si vykračuje po drumandbassové scéně. V polovině 90. let si začal shánět drumandbassové hitovky a noci trávil s uchem u vysílání pirátských rádií. Při poslechu LTJ Bukema, Fabia nebo Grooveridera se rozhodl stát DJem a v devatenácti letech už si, navzdory pekelné nervozitě, zahrál v hlavním čase v londýnském Fabricu. O jeho vlastních producentských ambicích, které v něm záhy začaly pučet, ale nikdo pořádně nevěděl, dokud s Alexem Reecem nezačal vydávat tracky na jejich společném labelu Fallen Angels. První deska (Sleaze, Brainwash) šla ven v roce 2002. Alex byl jedním z těch „guru“, kterým Utah Jazz vděčí za inspiraci a taky zkušenosti Práci s Reecem bere Wilson jako skvělou počáteční lekci ve skládání hudby, naučil se dost hlavně o samplování, a to je teď jednou z jeho silných stránek. Jeden track (Jumpstart) si střihnul i u hlavní liquidfunkové lodě drumandbassové flotily – labelu Hospital. Produkce Hospitalu a LTJ Bukemova vydavatelství Good Looking jsou vedle staré jazzové a funkové klasiky dalším oltářem, k němuž se Utah Jazz při své produkci modlí. Inspiraci, kterou tahal od Bukema, mu letos poctivě vrátil tím, že mu věnoval exkluzivitu tracku The Message, který zařadil na své album a který zní tak trochu jako z Good Looking. Wilsonova tvorba (a album It´s a Jazz Thing) vlastně není stoprocentně liquidní Na desku, kde zaslechnete ne zrovna drumandbassové předehry, zařadil taky song Riddim Track, který je jeho prvním pokusem o atmosféru reggae a dubu. Sám netušil, jakou sílu tahle pecka má, dokud ji nezahrál ve svém setu DJ Hype. Trošku zavádějící je název alba – remix oldschoolového tracku It´s a Jazz Thing z dílny Roniho Size a Die, který Utah Jazz vytvořil v roce 2006, byste totiž na albu hledali marně. Je to ale jedna z Wilsonových nejvýznamnějších dosavadních prací a název dokonale ilustruje zvuk jeho produkce.
Utah Jazz si v počátcích založil taky vlastní vydavatelství, Utah Jazz Recordings, tenhle vlak ale v poslední době odsunul do depa, aby mu vedle produkce pro větší labely a remixování zbývalo dost času na DJing, který je přece jen jeho silnějším koníčkem. Tedy koníčkem… Utah Jazz je DJem a producentem na plný úvazek a dle svých slov vlastně ani nemá tucha, co by dělal místo toho. Po tom, co se kolem něj roztočil kolotoč slávy, nemá ani moc času na přítelkyni, rodinu a kamarády, natož na nějaké další záliby. Takže když najde chvilku, rád si dá normální relax, koukne na nějakou reality show, pár dílů Office nebo Heroes, zajde do hospody na Stellu nebo zahrát si kulečník. Do konce roku těch koulí ale asi moc nepošťouchá, až do Vánoc má totiž plný kalendář, brázdí kluby, aby představil své album (věnoval mu 100 hodin práce) a mixovací schopnosti ze tří placek (dva gramce + CD). Na jeho zářijovou show v Roxy se můžete naladit poslechem jeho dvouhodinového setu, který předvedl v květnu ve Stuttgartu.