otázky pokládal: BIFIDUS AKTIF
Na začátek nám prosím řekni, proč tolik miluješ právě Good Looking Records a LTJ Bukema?
Co se týče GLR tak to je pro mě především bezedná studnice dokonalý muziky, která nestárne. Je to label stále zahalený určitým tajemnem. Nikdy nevíš, kdy ty desky, který slyšíš v Bukemově live setu, opravdu vyjdou a jestli vůbec vyjdou. A Bukem? To je opravdová legenda, přesně jak jsi to popsal nedávno v článku o Take Control Special. Obdivuju jeho profesionalitu, kterou ani po těch šílenejch letech cestování a hraní neztratil a přitom si udržuje lidskost. Nikde ho třeba nevidíš vykalenýho, furt je „good looking“ a po odehrání setu chodí mezi lidi, zdraví se s nima, je prostě v klidu. Navíc je to momentálně jedinej dj na světě, kterej mne dokáže spolehlivě rozhýbat. Kdykoli, kdekoliv.
Dá se dnes hrát více věcí z tohoto labelu a
nebo se hodí do malých klubíků k poslechu a tanečníci
v těch větších ocení akorát největší hity jako Golden Girl?
To je právě problém. V posledních letech label poměrně
stagnoval, nic nevylezlo, krom pár kousků jako třeba Switch. Takže hrát
současný GLR zvuk, takový, jak ho známe od LTJ zkrátka není možný.
Návštěvníci (posluchači) těch menších klubů, jak říkáš, se na Good
Looking desky tváří přívětivě, ta muzika lahodí uchu, takže není co
řešit. Lidi lačnící po tanci mají ale smůlu a musí si zajít přímo na
Bukema s Conradem.
A můžeme prohlásit, že jsi propagátor Good
Looking? :)
Zatím se mi nestalo, abych při hraní nějakou, třeba jenom jednu GLR desku
nevytáh, takže ano, jsem :-) Ale spíš někdy zezačátku nebo ke konci party
si vždycky moc rád zahraju starší kousky. Ono taky jde o to, že ty
starší desky, ačkoliv maj super nápad a melodie, jsou zvukově trochu jinde,
a to je právě pro většinu dnešních partypeople problém.
Máš pocit, že muzika, která vycházela dřív, byla lepší než ta, co vychází dnes?
Dneska vychází spousta dobrý i špatný muziky. U valný většiny desek ale dneska vítězí zvuk nad nápadem. Třeba Commix dokonale spojují obojí. Důležitější, než „celkovej příběh desky“ je dnes to, jestli se basa správně kutálí po klubu, jestli je čistej kopák a jestli tam kváká dostatečný hejno žab. Myslim si, že je dobrý poslouchat oboje. Starý pecky kvůli atmu, originalitě a muzikálnosti, nový kvůli zvuku a pogu.
Můžeš vůbec pátek 19. září, kdy na speciálním vydání Take Control vystoupí LTJ Bukem & MC Conrad, dospat?
Na Bukema s Conradem se těšim moc! Zatím jsem nevynechal téměř žádný z jejich hraní v ČR a na Slovensku, takže na Take Control mě určitě najdeš vysmátýho v prvních řadách. Navíc jejich poslední vystoupení na Hradhousu bylo úplně úžasný, takže se těšim, až to v podobnym duchu zažiju v Abatonu, kde už před dvěma lety hráli. Support zní taky velmi mile, těšim se co předvede Smote. Ruda zas slibuje deepárny, k tomu tvoje desky nad ránem – myslim, že to bude hodně hutnej mejdan.
Jsi členem teamu, který pořádá akce DrumiX v Retro Music Hall. Uměl bysis na DrumiXu představit něco podobného jako Bukem in Session?
No že váháš! Jména Bukem a Conrad padla při dohadování mezi prvními.
A chtěl bys na závěr říct něco k setu, který jsi pro Take Control namíchal?
Hlavně nečekejte doubledropy :D Snažil jsem se o nějaký vývoj, takže se začíná pěkně klidně, pak příjdou na řadu ty nabasovanější kousky a pak ty najazzlý, veselejší desky. Na závěr jsem ještě přilepil Bukemův čtrnáct let starej track, kterej i po těch letech neztratil na kouzlu. Přeju příjemný poslech.
DOWNLOAD
ahZ – Good Looking Records mix 4 Take Control
TRACKLIST
01. Artemis – Sun Stars / GLR (2000)
02. Pariah – Future Bluez / LGR (2002)
03. New Balance – Reflections / LGR (1996)
04. Future Engineers – Echo Location / LGR (2001)
05. Avid Nation – Not Far Now / GLR (2002)
06. Cascade – Mysteries / GLR (2001)
07. Avid Nation – Riding Higher / LGR (2001)
08. Nookie – Heaven / GLR (2002)
09. Sonic Generation – Without Reason / LGR (2001)
10. Rantoul – Changeling / GLR (2000)
11. MC Conrad&Makoto – Golden Girl / GLR (2004)
12. Pete Rann – Abacus / GLR (2002)
bonus track: LTJ Bukem&Peshay – 19.5 / GLR (1994)