Rudeboy: Mix pro Drumandbass.cz byl opravdový porod

Z blonďatého mladíka ze Shadowboxu se stává hvězda! Zájem o jeho DJing nemají jen pořadatelé akcí, nedávno byl požádán i o nahrání exkluzivního setu pro Drumandbass.cz. Před premiérou Rudeboye na Take Control si přečtěte, jak těžce se míchá set a jak lehce se lze zamilovat do deepovek.


16. 9. 2008, publikoval BIFIDUS AKTIF

ptal se: BIFIDUS AKTIF
fotky: EMA

Tvoji fanoušci už mají ve své sbírce několik tvých setů, nyní si byl ale speciálně osloven serverem Drumandbass.cz, abys pro ně natočil sedmý exclusive mix. Co od něj můžeme čekat?
Tak z 99% hodně deep & lehce tvrdší selekci, než jsou na mě možná lidi ze setů zvyklí. Je to v podstatě průřez zvukem, který mě poslední dobou hodně baví. Taky jsem se, vzhledem k tomu, že set je míchaný pro Drumandbass.cz, snažil trochu přitvrdit. Ale vážně jenom trochu. :)

Takže pokud bys míchal set pro Shadowbox, byl by měkčí? Jaké publikum, si vůbec myslíš, má Dnb.cz a Shadowbox? Milovníci tvrdších rytmů versus měkčích? Třeba se říká, že Shadowbox je partička liquid funkových DJů z Prahy…
A tak to si myslím, že rozhodně není pravda. Minimálně nejsme všichni z Prahy…:) Navíc, ukaž mi na jednoho DJe Shadowboxu, který v současné době hraje jenom jeden styl. Už ani ten Rudeboy není, co to bývalo, stačí si poslechnout ten mix. :) Podle mě jsou DJs z našeho bookingu různorodější, ať už selekcí nebo stylem mixu. Když se podívám na jména u „červených kolegů“, přeci jen mám pocit, že hrajou víc tvrdě. Ale jak už jsem řekl, ten set je hlavně o tom, co mě poslední dobou bere. K tomu, pro koho jsem ho míchal, jsem přihlížel až druhotně.

Deepovky poslední dobou uchvátily spoustu DJs. Důkazem toho může být třeba Friction, který hraje a vydává producenty jako Alix Perez, Spectrasoul, Subwave, Icicle… z našich osobností pohltil deep sound třeba i Sayka… Jak ho přijímají lidé na parketě?
Možná by ses divil, ale zlepšuje se to. Na konci léta jsem hrál s Májou (pozn.: DJ M4Y4) na dvou skvělých festivalech (Touch The Jungle & Tankodrum ve Šternberku) a víc jak půlku setu jsme vždycky dávali hodně deepáren. A myslím si, nebo aspoň doufám, že se lidi nenudili. Ten zvuk se pořád posouvá a když chytře volíš kombinace deep & tanečnějších věcí a set graduješ, podle mě to funguje dobře. Ale také záleží, kde hraješ. Někdy prostě lidi chtějí slyšet hitovky.

Inovovaný deep sound, který začali tlačit před dvěma lety Commix a dneska se ho dočkáváme od mnoha (hlavně nových) producentů, opět ukazuje, že drum & bass není mrtvý a má se kam dál vyvíjet. Momentálně se navíc rozjel model dubstepových pasáží v d’n‘b setech. Co na to říkáš? Hrozí to i u tebe?
U mě v tuhle chvíli hrozí tak maximálně pasáže brejkových desek, odkud je k dubstepu také v některých směrech hodně blízko. A pokud mě někdo v poslední době slyšel, možná nějakou podobnou pasáž vychytal… Teď jsem poslouchal nějaký set Skool of Thought a bylo to úplně nadpozemský. Breakbeat mě vážně baví hodně, ty moderní elektrobrejky a „skororoviny“, klasické Fingerlickin' věci atd, to je moje.

Tenhle rozhovor vzniká nejen u příležitosti tvého nového setu, ale i u premiéry tvé maličkosti na Take Control. V pátek tu máme legendy legend, LTJ Bukema s MC Conradem. Už se přehrabuješ v plackách a lovíš klenoty na tento sváteční večer?
Jasně, o tom, co budu hrát, přemýšlím už fakt dlouho. Pro mě je to fakt čest, moct si zahrát na mejdanu s LTJ Bukemem, navíc na Take Control. Ještě živě pamatuju tu dobu, kdy mi nad postelí visel plakát právě s Bukemem a Conradem. Musím se prohrabat v deskách a najít nějaké funky deepovky, protože… co jiného hrát? Navíc budu začínat, takže by to ani jinak nešlo. Fakt se těším.

Sound této dvojky se stále pohybuje v jemné a maximálně muzikální rovině. IM Cyber to nedávno v rádiu řekla krásně: „Lidi si konečně budou moc zatančit a ne jenom prát prádlo.“ Očekáváš starší publikum a nebo myslíš, že i mladé, kteří se nejraději chodí vyskákat na jump-up do Crossu, Bukem přitáhne?
Těžko říct, Good Looking jako takový poslední dobou lehce zaspával a krom pár desek toho moc nevyšlo (i když to, co vyšlo, za to rozhodně stálo). Takže je možné, že mladší generace o tomhle moc neví, ale doufám v opak. Přeci jenom… Good Looking je takový pojem, že by měl fungovat ještě několik let, třeba i bez Bukema. Já osobně doufám v „inteligentní“ a vyspělé publikum, které nebude od téhle Take Control očekávat „rychtu, pyčo!“.

K jakým trackům si myslíš, že se budeš rád vracet, až ti bude třicet?
Tak to vážně těžko říct, vkus se mi mění skoro den ode dne. Ale právě třeba muzika labelu Good Looking je přesně to, co vydrží. Třeba to, co teď hraje. Co to je za rok? (pozn.: u rozhovoru nám hraje set od ahZ namíchaný pro Take Control)

1996
No vidíš. 96. A jak to funguje. Timeless je myslím to slovo. :)

Ale nezasekávajme se na tom, co budeš dělat „zadlouho“. V tuto chvíli jsi mladý, blonďatý, sexy DJ, který bude díky novému setu slavný. Jak se popereš se zájmem žen, médií, firem, které tě budou chtít do televizních reklam atd?
Hehe… na nějakém tom castingu už jsem byl, bez úspěchu. A fakt mě to nemrzí, na tohle já nejsem. Hodiny a hodiny čekat, až tě v konkurzu na kompars do reklamy na Mr. Proper vyfotí a řeknou „Tak my se vám ozveme…“? Ne, díky.

Tvoji kariéru tedy chceš ubírat směrem k tomu, co už teď úspěšně studuješ a děláš (grafiku a design)?
Já tak úplně nestuduju design, i když ten obor se tak jmenuje. Je to ateliér Multimediálního designu, ale studuju Prostorovou tvorbu. Ta škola mě fakt baví, stejně jako design, kterým si zase přivydělávám. Takže jo, tohle asi bude ta cesta, kterou půjdu. Škoda, že hraním se neuživím, protože stejně všechny vydělané peníze vrazím zpátky do desek (a nebo ještě ten večer propiju :)).

Propiješ? :) Nedávno jsme se Sukim v rozhovoru rozebírali výhodnost kamarádění se s Kapitánem (Captain Morgain). Je to také tvůj kámoš?
No jasně, s Kapitánem chodím posedět pravidelně a asi jen tak chodit nepřestanu. Ještě mě nezradil…rozuměj: nebylo mi po něm (moc) blbě. :) Už ho mají skoro všude, což je taky plus. Doporučuju!

Když se ale vrátíme k té grafice… rozhovor děláme u tebe doma, a visí tu všechny tebou vytvořené plakáty. Ten nejpodařenější je pravděpodobně flyer na druhý DrumiX. Kdy bude třetí?
DrumiX je teď hodně velká neznámá. Kolem prvních dvou dílů jsme měli obrovskou smůlu, ať už to byly přesuny, změny nebo nemocní DJs a doufali jsme, že jsme si to už všechno vybrali. Bohužel, opak je pravdou. Pořád to mám v hlavě a rád bych už vyšel ven s konkrétními informacemi, ale bohužel zatím nemůžu. Jediné, co říct můžu je, že bude. A že to bude stát za to, jako minule. Takže ještě připomenu pravidelně čekovat www.drumix.cz, kde je teď mimochodem ke stažení třeba můj set z tracků Cyantifica a SKCho, který jsem míchal v červnu. :)

Další set :) Jak dlouho ti vůbec trvají přípravy konceptu, první mixovací pokusy a všechno dolaďování než je produkt hotový?
Opravdu záleží, jak kdy. Exkluzivní mix pro Drumandbass.cz byl opravdový porod, měl jsem nějaké technické problémy, takže finální verze je až asi 4. v pořadí. Jednou mi to spadlo po ukládání, podruhé se objevily nějaké lagy v nahrávce atd. Dávám si s tím hodně práce, mixy tak z 50% už vymyšlené mám z hraní, vždycky na něco přijdu a snažím se si to zapamatovat. Nebo radši zapsat. Znám se. :)

A stalo se ti někdy že už si byl hodně blízko vyhození gramofonu z okna, zlomení desky o koleno…?
To si piš! Zrovna teď jsem od toho vážně nebyl daleko. Zdálo se mi, že mi jeden gramec pořád utíká někam, kam nemá, tak jsem to vypnul a běhal po bytě jako šílenec. Naštěstí to neodnesl ani jeden. Ale desky bych nelámal, na to k nim mam moc silnej vztah. Navíc za to nemůžou. :)

Doufám že se ti v pátek bude hrát dobře, nebudeš šetřit úsměvy a předvedeš nám hřejivou selekci… Na kterou desku se nejvíc těšíš, že pustíš?
Znáš mě, vždycky se u toho hraní tvářím hrozně vážně… ale když teda tak moc chceš, mohl bych udělat výjimku… :) Hřejivou selekci chystám každopádně, nejvíc si asi užiju Subwava na Shogunu, Golden Girl od Makota a novinku od Brooklyna. A ty?

Já si to nechám pro sebe, nebo by Akira namítal, že to bude hrát on, tak ať to koukám nechat doma :) Díky za rozhovor a hlavně za boží set!
Taky díky!

Rudeboy – Exclusive Mix 4 Drumandbass.cz

01 Apex – Fallin (Horizons)
>> Klute feat. Calibre – Freedom Come (Commercial Suicide)
02 Spectrasoul – The Tube (Shogun Audio)
03 MC Conrad & Furney – Drum Tools (Good Looking)
04 Lynx – Shaku (Digital Soundboy)
05 Spectrasoul – Alibi (Critical Music)
06 Zero T feat. Icicle & Steo – Go 4 Yours (C.I.A.)
07 Calibre – Into The Groove (Signature)
08 Alix Perez – Stray (Shogun Audio)
09 Lynx & Nu:Tone – East To West (Brand:Nu)
10 Atlantic Connection – Water (Advanced)
11 Alix Perez – This Is How (Sgn:Ltd)
12 Lomax feat. Focus – 5 Weeks (Bingo Beats)
13 Icicle – Late Nights (Critical Music)
14 Subwave – Think (Shogun Audio)
15 Icicle – Minus (Shogun Audio)
16 Lynx & B.Ruff feat. Freestyle – Inhale Exhale (31 Records)
17 Commix – Satellite Type 2 (Metalheadz)
18 Lynx – Disco Dodo (Creative Source)
19 Icicle & Nymfo – Shadows Of Tomorrow (Critical Music)
20 Subterra – Steppaholic (Frequency)
21 Break – Lead The Way (Commercial Suicide)
22 Icicle – Weak Moments (Subtitles)
23 Break – Chaos Theory (Shogun Audio)
24 Marcus Intalex – Lowlife (Soul:R)
25 Icicle & Nymfo – Franky Mountain (Ram Records)
26 Subterra – Serengeti (Frequency)
27 Break – Destiny Comes Ringing (Commercial Suicide)
28 Zero T – Angel Heart (C.I.A.)
29 Icicle & Spectrasoul – Body Language (Sgn:Ltd)
30 Breakage – The Shroud (Digital Soundboy)

 

 

publikoval BIFIDUS AKTIF