Virus v Abatonu. Party roku. HackenAlien report

Drazí čtenáři, prosím posuďte sami, co to ten pacholek zase vyleptal za žblepty. Virusovskou Take.Control v Abatonu označil za (minimálně!) akci roku a pokud se chcete pokusit vyluštit, proč tak učinil, prosím, buďte tak laskavi a přečtěte si jeho report. Bez skrupulí výsledek okomentujte v diskusi, bonusem je možnost zodpovědět autorem položené otázky. Neváhejte!


6. 12. 2008, publikoval hacken alien

text: HACKENALIEN

Dementně patetický začátek. Že to bude výtečné, jsme věděli dopředu, ale že to bude nejlepší, o tom jsme mohli jen snít. Když jsme se dozvěděli, že chlapci budou hrát speciální tříhodinový sen, nabralo snění vlhkou dimenzi. Od loňska, kdy hoši nabrali zpátky soustružnický kurz, jsou jejich vystoupení pevnou měnou, na kterou je spoleh’ i v dobách všudypřítomného ojebu. A to není málo, jelikož na mnoho jmen už se dnes s určitostí vsadit nedá. Vy byste snad tomu nádhernému plakátu nevěřili?

Všichni tři pravidelní čtenáři mých reportů vědí, že Virus nám nosí smůlu (namátkou vykradené auto, atd..) a ani tentokráte nezklamal. Odtažené auto vinou havárie vody, vypařivší se piercing a ulomený zub; nejen to jsme protentokrát vytrpěli během večera, ale nezastavilo nás to. FFS, who cares Hackene? Dorazíme s přáteli do Abatonu, ve vzduchu to jiskří očekáváním. Spodní patro už pulsuje zlomenými rytmy; lidí je hodně, space stánek nikde. Povinná zastávka pro Lipton Green Ice Tea, mmm. Hurá do horního patra, schody lemované plakáty na příští fajnšmekrovskou Take.Control s Iciclem, yum-yum to budou bassážní hody. Nadšeně se prodíráme (a to je sotva jedenáct! otevíralo se v deset) zaplněným parketem k baru.

K věci už konečně. Co první DJ? M4Y4 nezklamal. Sází Konflicty, Virusy, tvrďárny jedna radost; staré/nové svižné/hutné promyšleně mixované… ten mladík ví, jak na nás. Hippor se ztrácí na obhlídku drogové situace, Vendetta nás táhne k baru – kdy jindy, než dnes večer, je ta správná doba pro seanci s Cpt. Morganem. Spiced samozřejmě, jedině. Společně si připíjíme s více než miniaturním množstvím přátel na zdar akce. Naše jistota, že to bude brilantní noc se rozpíná ještě více. Je to všude okolo nás. Na parkěte, na baru, ve vzduchu, ve slovech, v lidech, v úsměvech. Ne, nemluvím o chřipce. Verbální i neverbální komunikace je prosáknutá napětím positivního stresu, chtěním, očekáváním blízko-budoucnostní radosti.

Následuje trapná pseudoanalýza. Někteří mají sklon hanět návštěvy Ed Rushe (a Opticla). Sází ho do jednoho ranku s Aphroditem (nevím proč zrovna s ním a ne třeba s LTJ Bukemem). Chtějí tím dát najevo svou nadřazenost nad „vstupní brány do světa dnb“ a odsuzují je; že na ně chodí  moc lidí, že jsou přeceňovaní, že je to komerce a já nevím co ještě. Nedochází jim zásadní rozdíl. Zatímco na Aphrodita chodí především lidé, kteří moc zkušenosti s dnb nemají a chtějí hlavně aphroditeovské klasiky, které znají z kazet/cd/mp3 setů, tak na Virusu potkáte i plno dnb heads. High Contrast už není těmto pozicím vzdálen. Nehodnotím, konstatuji.

A proč jako? Poněvadž Aphrodite dávno už jen předstírá, že umí mixovat a jeho produkce nestojí za nic. Kdyby stála za nic, tak je to ještě dobré, jelikož tuzemští mají rádi věci zadarmo. Proto si z Aphroditea můžete prohlížet fotky nadrané napranými jedinci, ale nepřečtete si žádný report. Není o čem. Kdežto Ed Rush s Opticlem stále zásobují scénu novými mordami a jejich sety jsou stále nadprůměrné. Stále inspirují nové producenty a jejich bagy skrývají klenoty jak budoucí tak minulé. Navíc jsou teď v hříšné formě. Lidé zkrátka vidí stejný obal a ošklebují se. Nedochází jim, že v jednom případě je obsah dávno žluklý, zatímco v druhém se mění receptura a kvalita zůstává. Nemluvě o kokotech, kterým k odsudku party stačí fakt, že na ní promotér neprodělal majlant.

Nefňukej a mluv o tom, co se stalo. Čas rychle utíká. To jsou nám novinky teda. Vystoupení IM Cyber, jejíž selekci netřeba rozebírat, neb je zárukou kvality, kterému hostoval MC One Two z projektu Navigators, aplauduje poctivé množství lidí. MC podával příjemně neotřelý výkon s naprosto odlišnou flow, než je v dnb zvykem. Cyberka posílala úsměvy do davu a to se líbilo! Break, Silent Witness, Survival, to je parketa, kterou nám zdvihala nohy ze země a hlasivky z úst. Skvělý warm-up, který zahušťoval dusno napětí před bouří, o které všichni věděli, že přijde. Ve vzduchu vlála Virus loga, videoprojekce pumpovala hektické obrazy do sítnice. A ten zvuk… slyšet bylo vše.

Mluv už o Virusu, sakra! Už přicházejí, ano! Stačilo, aby se Matt s Benem zjevili na podiu a vypukl rachot aplaudujích hlasů jak na rockovém koncertě. Konečně to bylo na dosah ruky, konečně všichni mohli popustit uzdu svému pečlivě uchovávanému nadšení. Teď! Ano! Posvátně sleduji jejich Virus trička (Ježíšku, moc prosím!), jednu kšiltovku na Opticalově zarostlé hlavě a výtržnický výraz na Ed Rushově tváři. Hell Yeah! Něco však nesedí, Optical má ruku přikurtovanou k tělu. Což bohužel znamená, že jejich set bude ve znamení CD. Zkuste si hrát jednou rukou vinyly, nemluvě o jejich vytahování z bagu – chtěl bych vás vidět, o dohánění, pitchi a korekcích nemluvě.

Předběhnu události a prozdradím, že Optical podal nejlepší mixážní výkon, který jsem od něho kdy slyšel. Nechápu doteď, nemluvě o tom, jak se v průběhu celého setu zhuloval a předváděl totální headbanging. Booooh! Eda se nezkuřoval, sázel skvělé mixy a vlastně jediné minus bylo, že na CD si nemohli přinést více oldskoolových mordů, neboť je z logiky věci mají jen na vinylech.

Řev, bordel, aplaus, stovky rukou a očí ve vzduchu. První track – City 17 (Ed Rush & Optical feat. MC Ryme Tyme). Zlověstné intro z kultovní hry Half-Life 2 pronásledované Ryme Tymeovým rapem „Bring the paranoia, the system destroya!“. Snáší se na nás první beat s prvním zvukem, který protne kalhotystahující zvuk a jedeeeem! Optical během minuty přimixuje další nástřel zlých beatů jiného tracku a já se s bezmocným úsměvem nesvéprávného kripla rozhlížím kolem sebe.

Všichni víme, že špatně vidíš. Jakoby někdo v noci přišel k včelím úlům, polil je benzínem a škrtl sirkou. Tak koncentrovaný výbuch změti končetin a skřeků, tak přesně zaměřená exploze nadšení a tance; z vnějšku (třeba z balkonu nad parketem) naprosto chaotická povodeň křepčícího pohybu a zvuku, pulsující energií a bojem o život; zahalená kouřem a přesto mající pevný řád, cíl a smysl. Zkuste někdy odpálit světlici do klece s hmyzem a uvidíte, co se dělo ty tři hodiny v Abatonu. Ano celé tři hodiny.

Ti dva vychcaní dobytci totiž nezastavili. Neustále zrychlovali, bez respektu ždímali dav. Noisie za Sporem, Upbeats za Audiem, Renegade za Virusem. Prokládáno Breakem, Hivem, Calyxem s Teebeem, Prolixem, remixovanou Björk například. Padla i dubstepová vložka, následovaná electrobreakbeatem a hurá zpátky do pekla hyperoktanového dnb. Sonický nášleh pumpoval každou vnitřností, která šla zmáčknout. Vše podřízeno diktátu absolutní přítomnosti, kterou jsme si museli odřvat, odskákat, odmávat, odflusat a odpotit. Bože, jak já byl šťastný; a nebyl jsem sám.

„Get Out The Door!“ Nepřál bych vám pohled na naši bojovou jednotku v tak přeškvařených momentech jako mix původní Bacterie s EndGame, Tonky s původním Pacmanem, při teasech The Nine, Neo VIP nebo třeba při peklech od Audia a Upbeats… no a takto bych mohl vyjmenovat celý set. Jistě byste si o nás nemysleli nic pěkného a volali do Bohnic. Maniakální štěstí hraničilo s šílenstvím posedlostí ďáblem. Nedokázal jsem je spustit z očí, hypnotizovali mě svou zažraností. Vychutnávali si svou moc a bylo na nich vidět, jak je rozsekává zpětná vazba.

Celé tři hodiny jsem nedokázal opustit kotel parketu a jen výjimečně jsem neměl alespoň jednu ruku ve vzduchu. Bylo to jako závod formule jedna, stačilo by jednou špatně cuknout volantem a už se nemusíte probudit. Na druhou stranu zemřít ve chvíli absolutního štěstí nemusí být tak zlé. Občasných pár (většinou tři až pět) sekund “oddechu“ jsme sotva stihli vyplnit konstatováním, že to chlapci s brzdným pedálem zrovna nepřehánějí – spíš ho vůbec nepoužívali. Spíš brzdili plynem. Asi tak. Doktorka Cajthamlová by měla radost, kolik desítek kil bylo tu noc potraceno a svalstva zpevněno. Tajně doufám, že i cpt. Kámoš by se za nás nestyděl.

Velmi nás potěšila krátká dubstepová p/m-asáž a když se začal zpomalovat zvuk mordoru z dílny geniálních The Upbeats věděli jsme, že je konec. Přišel čas na Last one. Bylo to jasné. Jedna z největších pum tohoto roku. Vlajkový ledoborec návratu Noisie. Stigma. Nehoráznost nejbrutálnějšího zrna. Na druhý (double)drop namixovaná “klasika“ (?, jakože ten track už je starý tři a půl roku a to už není tak málo, všichni ho znají, naštěstí už se tolik nehraje… no vyjádřete se v diskusi, jestli ten track má své místo v genofondu dnb, přece jen byl takovým zenitem jisté éry…) Voodoo People rmx a stop. Exploze ovací. Bouře potlesku. Nadšení v očích na obou stranách. Retreat na spodní bar.

Akce roku. Možná i víc. Každopádně akce, o které se bude dlouho mluvit a se štěstím v očích vzpomínat. Takový souběh příznivých okolností, správně naladěných lidí, absence (nebo naprosté přehlušení) rušivých vibrací, geniální selekce, hmatatelná atmosféra, akce udělaná scénou pro scénu. Nadšenci pro nadšence. Bylo to vidět i cítit všemi smysly. A to se nezapomíná. Děkuji všem, kteří tam se mnou/s námi byli a díky, kterým to bylo tak úžasné a nadevše děkuji organizátorům, věřím, že i oni nebyli nespokojeni. Věřím tomu, že sníh, jenž mezitím venku napadl a v sobotu obložil celou Prahu, nebyl náhodou.

Jak vidíte, HackenAlienovi s koncem posledního beatu jeho oblíbenců trochu hráblo a pak už jsem z něj dostala jen předcházející odstavec. Zpíval si pak pořád dokola svou oblíbenou písničku „..too much cocaine, no more feeling..acid on the floor, blood on the ceiling..“ a dal mi pro vás tři úkoly. a) najdi v reportu alespoň tři pleonasmy, b) najdi alespoň jednu zeugmu, c) co je zač HackenAlienova oblíbená písnička. Díky Vendetta.

M4Y4: v náhodném pořadí. Sinthetix – Cryogenic, Break – Groundwork 2007 + Planet X (Vicious Circle remix), Cause 4 Concern – White Widow, Break & Silent Witness – The Question, Break and Fierce – Foodchain, Kemal – Mechanizm, Unknown Error – The Struggle, Break – Spirits, Break & Fierce & Nico – Empire / Draw, Optiv – Surface Noise, SKC & Munk & Hydro – Animism, Kemal – Plan B doubledropovaný s Phace – Open Your Eyes, Raiden – Bulldoze, Vicious Circle – Bleak, Instra:mental – Rogue.

VIRUS:

City 17 (virus)-???-???rewind-messiah noisia rmx-bullet time spor rmx-creep out (noisia & upbeats)-the bane (telemetrik)-clarets march (spor) rewind-quasibreakova vyndanost s virusim soundem-camouflage (07 upbeats remix)-kronix (culture shock)-CHUBRUB (virus)-the tide (noisia)-nu:virus!-stigmoidni deska-neo remix (hive)-elsewhere now (noisia)- ??? + tease The Nine- synergy (C4C; bse rmx)-kytarová věc-is this what you want (break)-„can you feel the vibe“-twisted angel (prolix)-103degrees (spor)-timewarp (subfocus)-rocket launcher (sonic silver vip)-pounded final (audio)-hell (gein; audio rmx)-matrixovský doctor shade- original Bacteria rewind-doubledrop s EndGame (noisia)-nový break-„groove baby“-audio/nu:virus-to shape the future (optical 2002vip)-salvation (calyx&teebee&hive)-Plague VIP (hive)-zepelinoidni bse ???-VIGILANTE (audio)-all is full of love (björk; chris.su rmx)-original block control (noisia)-sectoidní audio-upbeats-detroit blues (dj reality)-tonka (upbeats & rymetyme)-original Pacman (virus)-„the MAN WITH ONE HAND“-upbeats na virusu nebo nevim, s totalne electrodnb rovnym prostredkem- knock you down (spor)-nový apex-SUBDUE! (noisia)-nu:virus-entrapment (apex)-optical ZLO-audio-kytary-Eastern Jam (chase&status)-brixton-muscleheads (první dubstepový track od Ed Rushe s Opticalem)-Split the atom (noisia)-electrobreakdnb-audionamrd-kurevsky upbeats najeb-2001zajeb-some other funk (spor)-deep noisia/spor-nu:lifted-stompbox (spor rmx)-upbeats!- Stigma (noisia)+voodoo ppl (prodigy;pendulum 05 rmx)