DRUMNBASS RULEZZZ? NE TAK V BRNĚ…
A tak to vážně bylo. Drumnbassová stage v pavilonu A brněnského
výstaviště si nemohla stěžovat na nezajímavé prostředí, ale
s kvalitním zvukem to bylo horší. Architektonické libůstky v podobě
několika desítek sloupů směle odrážely zvuk na všechny strany, což bylo
k pláči. Na stejné téma by si mohli stěžovat i hip hopeři. „Jejich“
stage na tom totiž byla stejně.
Tam, kde se hrálo techno, bylo plno. Tam, kde se hrál jungle, hip hop nebo
probíhaly živé koncerty, bylo téměř prázdno. Jinak masově stále
oblíbenější Tata Bojs končili svůj koncert sice v plném nasazení ale
jen před pár desítkami lidí.
Overflow, který Loop na dnb stage zahajoval odehrál podle svých slov set
v prázdném pavilonu a se Sluncem v očích. Nedivím se proto, že když
švýcarský host Soulsource slyšel (zvuk byl opravdu tolik špatný) a viděl
(zhruba padesát lidí na place), co ho čeká, rezignoval a odehrál
standardní set plný notoricky známých hitů (J Majik, Bad Company, Ed Rush
& Optical…). Za takových okolností těžko kohokoliv hodnotit.
Brno se skutečně pořád topí v technu, které je pro tamní hlavně
obrovským trendem. O rovnoměrném rozdělení posluchačů různých stylů
(aspoň co se těch tanečních týče) zatím nemůže být ani řeč. O to
víc si vážím práce Redrum DJs (jmenovitě Overflow, Mistique, Bluelighter,
X-Morph a Phalko), kteří se ještě s pár přáteli snaží drumnbass
v Brně prosadit. Uvidíme, co se stane na podzim, kdy má Brno navštívit
slavný zahraniční host.
Loop z hlediska organizátorů propadákem nebyl. Navštívilo jej pět tisíc
lidí a počítá se s jeho druhým pokračováním v příštím roce. Snad
se to do té doby v Brně trochu zlepší. Pak bychom se snad mohli setkat
v o něco vyšším počtu.
Bartias_Radim Bartík