Bifidus Aktif: S Rudeboyem jsme sehraní jako manželé

V rámci příprav na páteční mega mejdan Let It Roll jsem pro vás vyzpovídal aktivního Bifiduse, který pro vaše uši uvolnil další ze svých nekonečných setů. Víte, co všechno obnáší práce PR managera, s kým sdílí společnou domácnost na koleji a proč nehraje staré pecky? Odpovědi čekají v článku.


11. 3. 2009, publikoval M4Y4

ptal se: M4Y4

Ahoj Kryštofe, vzhledem k blížící se masovce Let It Roll jsem se rozhodl tě trochu vyzpovídat. Začněme tedy obligátní otázkou, jak se momentálně vede?

Vede se skvěle, všechno šlape, jenom mám chvílemi problém ustát nápory informací, úkolů, telefonů, mailů… prostě klasický stres, který v pátek konečně rozpustím při kelímku kapitána a poslechu setů těch nejlepších DJs.

Jelikož jsi členem Let It Roll / Take Control crew, kde funguješ na pozici PR managera, můžeš čtenářům trochu poodkrýt, co taková práce vlastně všechno obnáší?

Poté, co se domluvíme na finální podobě akce, zadám grafikovi podklady na tvorbu flyeru a pošlu ho do tiskárny, zašlu první tiskovou zprávu médiím, domluvím reklamní kampaně na serverech a výrobu bannerů… během toho sbírám žádosti o akreditace a vytvářím guestlist, starám se o web akce, komunikuji za celý team prostřednictvím emailu nebo guestbooku, snažím se udělat s hrajícími DJs rozhovory a uveřejnit další články… Nechci nikoho unudit dalším výčtem, takže… v kostce se jedná o to, že musím zajistit, aby akce byla všude vidět, zajistit komunikaci mezi námi, návštěvníky a médii… A většinou se stává, že pomáhám s maličkostmi i při samotném chodu noci.

Je vůbec něco, co tě na této práci ještě občas překvapí nebo už to máš všechno v malíčku? Nestalo se ti třeba, že by někdo měl nějaké kuriózní požadavky?

Někdy mě překvapují způsoby lidí, kteří po mě chtějí volné vstupy. Uspořádat akci a dotáhnout ji do konce stojí nemalé peníze a jejich návratnost je ze 100% závislá na počtu prodaných vstupenek. Většina lidí je ale naštěstí soudná, a když už se někdo zeptá, umí tak učinit slušně a přijme, že si vstupy nemůžeme dovolit rozdávat.

Pokud pomineš pracovní stránku věci, na co se vlastně nejvíce těšíš na Let It Roll?

Na ten pohled, který jsem naposledy zažil na letním open airu: stovky, možná tisíce lidí, které se baví na naší party. Pomyslná odměna pro celý LIR team za dva měsíce života naplněné spoustou povinností a dřiny. Doufám, že půjde vše jako po drátkách a já si budu moci v 1:30 najít nějaké sympatické místečko na proskákání setu DJe Frictiona; rád to protáhnu i na Sub Focuse a samozřejmě na Suxie!

Změnil se nějak významně tvůj život (krom nedostatku času) či pohled na dnb scénu jako takovou? Přeci jen, je rozdíl vidět párty z pohledu DJe a promotéra…

Můj život se změnil už ve chvíli, kdy jsem se stal redaktorem webů; DJing to dorazil. Ta změna je dost ošemetná, akce se pro tebe stávají společenskými událostmi, kde dostává přednost pozdravení a poklábosení s desítkami kamarádů a známých a muzika jde do pozadí – kolikrát ani nezavítáš na parket. Odstup běžného návštěvníka akce mi chybí, ale už se nedá nic dělat: zpátky se to nevrátí. Díky DJingu a spolupořádání akcí se ale můj život změnil do velice sympatického stádia, kdy už při studiu nemusím pumpovat rodiče a uživím se v rámci možností sám… Tuhle nezávislost a flexibilitu bych momentálně za nic nevyměnil. Až dostuduju, zavřu se do kanclu na 40 let!

Rád bych teď odbočil od LIR a spíš se zaměřil na tvojí DJskou kariéru. Do světa jsi nedávno vypustil další ze svých setů a dle tracklistu tam najdeme i účinkující na LIR. Můžeš ho nějak představit? Jak dlouho/na čem vůbec sety připravuješ?

Jednou mě na akci oslovila sympatická slečna, abych zavítal do jejího klubu v Sokolově. Když přišlo na věc, poprosila mě, ať k této akci umíchám set, který vypálí na CDs a rozdá návštěvníkům. Uplynul už nějaký čas, a tak ho jako Lost Illusion pouštím do širého internetového světa. Neobsahuje vyloženě novinky, spíš v něm vzpomínám na hity z předchozích let. Příprava mých setů si vždy vyžádá několik dlouhých večerů a nocí, jsem perfekcionista, a většina z nich je míchána na počítači v programu Mix Vibes, stejně jako tento. Nemám k dispozici gramce a všechny plány nahrát mix třeba u Rudeboye, Edisona nebo u tebe se pořád jen odkládají a nebo o nich jenom mluvím… Sice je to dost pohodlné řešení, ale chci lidem poskytnout nerušený a uhlazený poslech setu, což bych v případě živáku na gramce docílil tak na dvacátý pokus a všechny tracky v něm obsažené si nadobro znechutil. V profilu mám ale samozřejmě i živé sety z party jako ukázku toho, jak si rozumím s Technicsy…

stáhni set: Bifidus Aktif – Lost Illusion



Co tě jako DJe dokáže vyhecovat k lepšímu výkonu a naopak, kdy se cítíš z nějakého důvodu nesvůj?

Vnímavé a rozjeté publikum a nebo publikum, které se nechá rozjet a začne vnímat, vždy vyhecuje… Když se k tomu přidá kvalitní DJská technika, je jenom radost za gramcema skákat, sázet placky jedna báseň a úplně se do toho položit. Tím odpovídám na druhou část otázky: špatné je to vždy, když není v pohodě technika, v opačném případě stačí, aby pařilo jen pět lidí, a stejně je to požitek. Naposledy se mi to stalo v olomouckém miniklubíku Metro, kde když na baru posedává 10 lidí a dalších 10 postává a houpe se do rytmu, je z toho mýdan jak cyp. Hrálo se tam skvěle, lidé se bavili a zážitek byl stejně mocný, jako kdybych hrál pro stovky lidí.

Pravdu máš! Já teď ale vytáhnu něco z tvé historie :) Pamatuju totiž doby, kdy jsi sázel nestárnoucí staré klenoty a všechny je pak v jednu chvíli prakticky odložil. Tvé sety se začaly skládat výhradně z aktuálních hitovek, čímž si na sebe upoutal dost pozornosti a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Sice jsi ve starém rozhovoru uvedl, že hlavním důvodem byla špatná dynamika a drive tracků, ale to je bohužel způsobeno i neschopností novodobých producentů mít křišťálově čistý zvuk a raději to, co chybí, dohání skrze hlasitost. Osobně se totiž nemůžu ubránit dojmu, že šlo o částečně hudební popření sebe sama – tj. zalíbit se co nejširšímu okruhu lidí, téměř za každou cenu. Můžeš mě tedy případně vyvést z omylu? :)

Přispěla k tomu kombinace všeho, co popisuješ. Nezačínal jsem s tím, že budu hrát jen a pouze techstep, moje první desky byly od High Contrasta, Artificial Intelligence, Marcuse Intalexe, Calibra atd. Sběratelská vášeň starých techstepů se ale v mých setech v jednu chvíli maximálně promítla. Za nějaký čas jsem se ale dostal do situace, kdy už jsem musel přestát hrát jen pro sebe a rádoby vzdělávat lidi starými klenoty – začal jsem hrát častěji a na místech, kde jsem musel s publikem pracovat a dát mu i to, co chce – pobavit ho hitovkami. Ten přechod určitě zapříčinila i inspirace Akirou… a je pravda, že ačkoli on si pořád drží neuvěřitelný balanc mezi styly, já jsem místy sklouznul až k 100% hitovkovým setům… A jestli jsem popřel sám sebe? Z určité části (odložení klasik) možná ano, ale nikdy jsem nehrál nic, co by se mi nelíbilo a co bych si na party jako návštěvník sám neužil.



Kteří producenti jsou pro tebe aktuálně top a čím si získali tvou přízeň?

Nejlepší je pro mě už dobré dva roky Sub Focus a nové album mu tento prim pomůže dlouho udržet – je totiž o krok před ostatními. Dále žeru Chase & Status – pokud se nevyčerpají, brzy se stanou podobně oblíbeným projektem jako Pendulum. Na jejich albu More Than Alot je x poloh… a jejich dubstep? Nádhera! Moji lásku ke klasikám, o které jsme se bavili výše, spolehlivě zaplňuje Icicle a samozřejmě miluju Breaka (i když už jsem se v jeho tracích začal nedávno ztrácet). Taky mám slabost pro Brooklyna a nemůžu dospat jeho nové album. Čerstvě jsem pak u vytržení z nového EP od Shock One na Viper, žeru Culture Shocka, Brookes Brothers, DC Breaks, Spectrasoul, Metrika a nikdy, ale doopravdy nikdy nezklame Noisia.

Asi to nikdy nepochopím, ale proč třeba žereš TCho, připomíná ti snad tvůj oblíbený vyzváněcí tón na mobilu? :)

TC už je pro mě pomyslnou hranicí, clownovatější věci už si nekupuju a nehraju (i když třeba Killers Don't Die od Hazarda mě náramně baví). TC má nadhled, je s ním sranda a chytře provokuje (viz. Where is My Money?, Rock/Pornstar, Game Over), a hlavně umí vykouzlit povedené dancefloor trháky: Borrowed Time, With Me or Against Me nebo Flatline mě prostě chytly za srdce.

Pro zvědavce dáme ještě trochu bulváru. Málokdo ví, že sdílíš s Rudeboyem společný pokoj na studentské koleji. Jaké je soužití s tímhle populárním blonďákem? Kdo komu dělá snídani do postele?

Tohle je to nejlepší, co mě za poslední dobu potkalo! S Rudeboyem se skvěle vychází, neexistuje nic, co by mi na něm vadilo (akorát nechápe můj smysl pro prdění a dělání sendvičů ve dvě ráno, které musí povinně jíst…). Je radost, když vedle sebe pracujeme, spravujeme Shadowbox a konzultujeme jeho obsah, posloucháme sety, tracky, nakupujeme desky… a nebo třeba jenom zevlujeme, nervujeme se ze života, práce, školy a pak se trošku cinknem… A snídaně? Rudeboy snídá většinou jen kafe, eventuálně kafe a pribiňáček a vstává podstatně dříve než já, protože chodí poctivě na všechno, kdežto já volím raději odpolední semináře – ve snídaních se míjíme. Jinak se skvěle doplňujeme: jeden vaří kafe a dělá sendvič, druhý nalejvá Morgena, krájí limetku a vysekává led. Jsme sehraní lépe než dva manželé – miluju to!

Tak pánové jsou na sendviče, zajímavé. Nedostavuje se přecijen někdy ponorka? Případně nedošlo k tomu, že jsi měl chuť ho přiškrtit kabelem od sluchátek, když ti ráno kručelo v břiše, protože ti snědl posledního Pribiňáka?

Ponorka v žádném případě, ale s tím posledním snědeným Pribiňáčkem se to doopravdy stalo. Naštěstí už byl Rudeboy dávno ve škole a skončilo to pouze výhružnou SMSkou.

Tak ti děkuju za rozhovor a určitě se uvidíme na Let It Roll, již tento pátek!

… už jen dvakrát se vyspíme! :)

publikoval M4Y4