Survival: Hudba mě dřív moc nebrala

Jedna z nejvýznamnějších ikon deepového drumnbassu se velmi pěkně rozpovídala o její  produkční minulosti. Řeč samozřejmě došla i na zajímavé aktuality. V rozhovoru se například dozvíte, proč Steve s produkcí na pár let přestal, co ho přimělo k návratu nebo jak vznikají jeho tracky.


31. 3. 2009, publikoval PANORAMA

otázky pokládal a volně přeložil: Panorama

Pro podrobnější informace o Survivalovi čtětě jeho profil.

Jaké byly tvé producentské začátky, jak jsi se ke skládání hudby vůbec dostal?
Myslím, že jsem hudbu začal skládat okolo třinácti. Jenom si hrál s klávesama, co jsem dostal od mámy. Vždycky mě bavila taneční muzika a snažil jsem se kopírovat, co jsem slyšel na pirátských stanicích a kupoval si na deskách. V šestnácti jsem prošel univerzitním kurzem ve zvukovém inženýrství a začal pracovat ve studiu v severním Londýně. Tam jsem potkal Roye a začal brát hudbu vážněji.

Kolik času jste jako Akoustic Research/Banaczech strávili produkcí než se vám podařilo upsat první skladbu? Měli jste kamarády na správém místě, slo všechno hladce, nebo jste pracně sháněli kontakty?
Mám pocit, že jsme produkovali tak rok až dva. Přesně si to nepamatuju, už je to dávno. Když nám jako Akoustic Research vyšel track, bylo mi tak okolo sedmnácti a ten label spadal pod studio, ve kterým jsem dělal.

V jednom z rozhovorů jsi prohlásil, že jste se s Royem hudebně rozešli. Co tedy dnes Roy dělá, produkuje vůbec ještě hudbu?
Hehe, to jsem byl spíš diplomatickej. S Royem už nemluvím a pochybuju, že bychom společně ještě někdy produkovali.

V roce 2006 jsi zažil výtečný come back. Co tě vedlo k návratu, a proč jsi v první řadě s produkcí na pár let přestal?
Muzika mi nepřinášela žádný peníze, takže jsem musel začít pracovat a nebyl čas navštěvovat studio. Navíc mě hudba v letech 2001–2002 moc nebrala. Nikdy to nebylo cílený rozhodnutí, prostě se to stalo. V roce 2004 mi kamarád nabídl, abych mu pomohl v přípravě a provozu studia. Po pár měsících jsem to tam v podstatě vedl. V té době jsem se začal vracet k dnb. Na konci roku jsem se spojil s Chrisem Inperspectivem a ten mě seznámil s Baileym a D Bridgem. Rok na to jsem měl svůj první release jako Survival na Inperspective records a o pár měsíců později vyšly tracky na Intersound a Exit jako L.I.S.



Jak probíhá tvorba tracku v Survivalově podání? Víš dopředu, že budeš dělat track se zvukem konkrétního labelu nebo se vrhneš na produkci a skladbu upíšeš na základě výsledku?
Jednoduše začnu skládat track a nechám to přirozeně plynout. Nikdy si neřeknu, že dnes nebudu dělat techy nebo liquidní věc. Prostě pracuju se samplama, který se mi podaří najít, a když to dodělám, snažím se tomu najít domov.

V tvých skladbách se často objevují hudební nástroje společně s tvrdými synthy. Kde bereš inspiraci, jaké hudební styly jsou ti blízké? Snažíš se do své hudby také jiné styly promítnout?
Když jsem v roce 2004 řídil studio a dělal hodně práce pro živou hudbu, fakt jsem se do ní zamiloval. Podle mě bylo dnb vždy o získávaní inspirace z jiných stylů, například reggae nebo jazzu a to se snažím do své produkce pokaždý dostat.

Kolik času ti zabrala práce na albu? Zažil jsi při tom nějaké veselé nebo zajímavé historky?
Dělal jsem na tom zhruba devět měsíců a myslím, že jsou tam dva tracky, který jsem rozdělal už před pár lety ve studiu, ve kterém jsem pracoval, a jen je upravil pro rok 2009.

Měl jsi konkrétní koncept, ze kterého album vychází nebo je to spíše kompilace dobrých tracků?
Řekl bych, že je to tak trochu oboje. Měl jsem tušení, jak bych chtěl, aby LP znělo, ale netvrdil bych, že je za tím nějakej koncept.

Na některých skladbách spolupracuješ se živými muzikanty, docházelo k téhle spolupráci i u některých věcí z alba?
Rozhodně jsem to chtěl na album dostat, takže se tam objevilo pár tracků s živými instrumenty a vokály, co jsem za poslední rok nahrál.


 
Na LP jsi nekolaboroval s žádným dnb producentem, proč to? Chtěl jsi, aby to bylo skutečně na 100% tvoje album?

Jo, prostě jsem chtěl, aby album bylo čistě moje.

Společně s Chrisem Inperspectivem tvoříte projekt Living in Shadows, ale nebylo o vás dlouho slyšet. Chystají se nějaké další společné skladby? A Proč jste se loňský release The Right Way rozhodli nepodepsat jako L.I.S.?
Letos jsme fakt neměli čas se sejít ve studiu. Mám pocit, že by měl v následujících měsících na play:music vyjít dvanáctipalec od L.I.S. Neměl jsem pocit, že by The Right Way byl L.I.S. track, prostě tak nezněl.

Jaké máš do budoucna plány se svým labelem Audio Tactics? Co tam má letos vyjít? Chystáš se kromě vlastních tracků a kolaborací vydávat i tracky jiných producentů nebo jde čistě o tvůj vlasní výstup, nad kterým budeš mít kontrolu?
Příští release je Storm Chaser, to jsem dělal s Alixem Perezem, a Closer, se kterým pomáhal Silent Witness. Deska by měla v několika následujících týdnech vyjít. Zatím neplánuju vydávat jiný producenty, ale možná na to v budoucnu dojde.
 
Jsou nějací producenti, se kterými bys rád spolupracoval a neměl jsi zatím příležitost?
Jasně, rád bych se ve studiu sešel s Jubeiem. Jeho hudba mě teď hodě baví.
 
Produkuješ také jiné hudební styly nebo chystáš se na to?
V poslední době jsem trochu skládal tech house/techno a nedávno jsem měl jako Breakfast Man release na labelu Fuck House.

Jako dj nevystupuješ dlouho, jak se dnes v této pozici cítíš? Připadáš si stále nervózní nebo už hraješ s ledovým klidem? A jsi spokojen s tím, jakým způsobem teď mícháš?
Je to tak, momentálě hraju čtyři roky a vážně mě to baví. Chvíli to trvalo, ale jsem teď hodně spokojenej se svejma setama. Zrovna vzniká hodně dobrý muziky a hrát ji je skvělá zábava. Když mám hrát před velkým publikem, bývám pořád trochu nejistej. Ale to mě jen udržuje na nohou, je podle mě dobrý být občas lehce nervózní.

Pokud byste si Survivala rádi poslechli, stačí vydat se 3.4. do Matrixu, kde bude vystupovat jako hlavní hvězda večera. Více informací o party objevíte na webu dnbfever.


publikoval PANORAMA