otázky pokládal a volně přeložil: Panorama
Pro podrobnější informace o Survivalovi čtětě jeho profil.
Jaké byly tvé producentské začátky, jak jsi se ke skládání
hudby vůbec dostal?
Myslím, že jsem hudbu začal skládat okolo třinácti. Jenom si hrál
s klávesama, co jsem dostal od mámy. Vždycky mě bavila taneční muzika a
snažil jsem se kopírovat, co jsem slyšel na pirátských stanicích a kupoval
si na deskách. V šestnácti jsem prošel univerzitním kurzem ve zvukovém
inženýrství a začal pracovat ve studiu v severním Londýně. Tam jsem
potkal Roye a začal brát hudbu vážněji.
Kolik času jste jako Akoustic Research/Banaczech strávili produkcí
než se vám podařilo upsat první skladbu? Měli jste kamarády na správém
místě, slo všechno hladce, nebo jste pracně sháněli kontakty?
Mám pocit, že jsme produkovali tak rok až dva. Přesně si to nepamatuju, už
je to dávno. Když nám jako Akoustic Research vyšel track, bylo mi tak okolo
sedmnácti a ten label spadal pod studio, ve kterým jsem dělal.
V jednom z rozhovorů jsi prohlásil, že jste se s Royem hudebně
rozešli. Co tedy dnes Roy dělá, produkuje vůbec ještě hudbu?
Hehe, to jsem byl spíš diplomatickej. S Royem už nemluvím a pochybuju, že
bychom společně ještě někdy produkovali.
V roce 2006 jsi zažil výtečný come back. Co tě vedlo k návratu,
a proč jsi v první řadě s produkcí na pár let přestal?
Muzika mi nepřinášela žádný peníze, takže jsem musel začít pracovat a
nebyl čas navštěvovat studio. Navíc mě hudba v letech 2001–2002 moc
nebrala. Nikdy to nebylo cílený rozhodnutí, prostě se to stalo. V roce
2004 mi kamarád nabídl, abych mu pomohl v přípravě a provozu studia. Po
pár měsících jsem to tam v podstatě vedl. V té době jsem se začal
vracet k dnb. Na konci roku jsem se spojil s Chrisem Inperspectivem a ten mě
seznámil s Baileym a D Bridgem. Rok na to jsem měl svůj první release jako
Survival na Inperspective records a o pár měsíců později vyšly tracky na
Intersound a Exit jako L.I.S.
Jak probíhá tvorba tracku v Survivalově podání? Víš dopředu,
že budeš dělat track se zvukem konkrétního labelu nebo se vrhneš na
produkci a skladbu upíšeš na základě výsledku?
Jednoduše začnu skládat track a nechám to přirozeně plynout. Nikdy si
neřeknu, že dnes nebudu dělat techy nebo liquidní věc. Prostě pracuju se
samplama, který se mi podaří najít, a když to dodělám, snažím se tomu
najít domov.
V tvých skladbách se často objevují hudební nástroje společně
s tvrdými synthy. Kde bereš inspiraci, jaké hudební styly jsou ti blízké?
Snažíš se do své hudby také jiné styly promítnout?
Když jsem v roce 2004 řídil studio a dělal hodně práce pro živou hudbu,
fakt jsem se do ní zamiloval. Podle mě bylo dnb vždy o získávaní
inspirace z jiných stylů, například reggae nebo jazzu a to se snažím do
své produkce pokaždý dostat.
Kolik času ti zabrala práce na albu? Zažil jsi při tom nějaké
veselé nebo zajímavé historky?
Dělal jsem na tom zhruba devět měsíců a myslím, že jsou tam dva tracky,
který jsem rozdělal už před pár lety ve studiu, ve kterém jsem pracoval, a
jen je upravil pro rok 2009.
Měl jsi konkrétní koncept, ze kterého album vychází nebo je to
spíše kompilace dobrých tracků?
Řekl bych, že je to tak trochu oboje. Měl jsem tušení, jak bych chtěl, aby
LP znělo, ale netvrdil bych, že je za tím nějakej koncept.
Na některých skladbách spolupracuješ se živými muzikanty,
docházelo k téhle spolupráci i u některých věcí z alba?
Rozhodně jsem to chtěl na album dostat, takže se tam objevilo pár tracků
s živými instrumenty a vokály, co jsem za poslední rok nahrál.
Na LP jsi nekolaboroval s žádným dnb producentem, proč to? Chtěl jsi, aby
to bylo skutečně na 100% tvoje album?
Jo, prostě jsem chtěl, aby album bylo čistě moje.
Společně s Chrisem Inperspectivem tvoříte projekt Living in Shadows, ale
nebylo o vás dlouho slyšet. Chystají se nějaké další společné skladby?
A Proč jste se loňský release The Right Way rozhodli nepodepsat jako
L.I.S.?
Letos jsme fakt neměli čas se sejít ve studiu. Mám pocit, že by
měl v následujících měsících na play:music vyjít dvanáctipalec od
L.I.S. Neměl jsem pocit, že by The Right Way byl L.I.S. track, prostě tak
nezněl.
Jaké máš do budoucna plány se svým labelem Audio Tactics? Co tam
má letos vyjít? Chystáš se kromě vlastních tracků a kolaborací vydávat
i tracky jiných producentů nebo jde čistě o tvůj vlasní výstup, nad
kterým budeš mít kontrolu?
Příští release je Storm Chaser, to jsem dělal s Alixem Perezem, a Closer,
se kterým pomáhal Silent Witness. Deska by měla v několika následujících
týdnech vyjít. Zatím neplánuju vydávat jiný producenty, ale možná na to
v budoucnu dojde.
Jsou nějací producenti, se kterými bys rád spolupracoval a neměl
jsi zatím příležitost?
Jasně, rád bych se ve studiu sešel s Jubeiem. Jeho hudba mě teď hodě
baví.
Produkuješ také jiné hudební styly nebo chystáš se na
to?
V poslední době jsem trochu skládal tech house/techno a nedávno jsem měl
jako Breakfast Man release na labelu Fuck House.
Jako dj nevystupuješ dlouho, jak se dnes v této pozici cítíš?
Připadáš si stále nervózní nebo už hraješ s ledovým klidem? A jsi
spokojen s tím, jakým způsobem teď mícháš?
Je to tak, momentálě hraju čtyři roky a vážně mě to baví. Chvíli to
trvalo, ale jsem teď hodně spokojenej se svejma setama. Zrovna vzniká hodně
dobrý muziky a hrát ji je skvělá zábava. Když mám hrát před velkým
publikem, bývám pořád trochu nejistej. Ale to mě jen udržuje na nohou, je
podle mě dobrý být občas lehce nervózní.
Pokud byste si Survivala rádi poslechli, stačí vydat se 3.4. do Matrixu, kde bude vystupovat jako hlavní hvězda večera. Více informací o party objevíte na webu dnbfever.