Okan: Za tohle všechno může IM Cyber

Na listopadové Take Control se představí DJ Okan, který se v line-upu velkých akcí zas tak často neobjevuje. Před tím, než si ho budete moci poslechnout, tak nabízím možnost ho lépe poznat: zabývali jsme se jeho hudebním vkusem i tím, kdo že vlastně stojí za jeho láskou k drum & bassu.


18. 11. 2009, publikoval BIFIDUS AKTIF

ptal se: BIFIDUS AKTIF

DJ Okan – pro mnohé asi velká neznámá. Mohl by ses prosím v krátkosti představit?

Hraní se aktivně věnuji něco přes čtyři roky a momentálně se vyskytuji na akcích především ve východočeském regionu, odkud také pocházím, konkrétně z malebného podkrkonošského městečka, které nese název Vrchlabí. Na začátku roku 2007 mě pod svá křídla přijali kluci, a v té době moji již velice dobří známí ze Sunlab bookingu, díky kterým jsem se začal prosazovat i na významnějších akcích v našem regionu.

Kdo všechno je členem Sunlab crew a na co se orientuje?

Jedná se o projekt sedmi DJs (Ice, Georgess, DDT, Famine, Shaffa 54, Ytoř a mě), plus v našich řadách najdete několik dalších lidí, kteří se starají o chod webu. Mezi naše aktivity patří pořádání vlastních akcí (menších, i těch, kde pravidelně vystupuje česká DJská špička) a také se snažíme pomocí našeho webu monitorovat scénu, jak v rámci našeho regionu, tak i celorepublikově. Náš hudební záběr sahá od techna, housu přes breakbeat až po drum'n'bass. Sunlab založil v roce 2002 Ice společně s Phoskillem, který následně vstoupil do spřáteleného, čistě drum'n'bassového projektu nesoucí název Submission Square, jehož dalšími členy jsou Matix, Roof a Airbees .Oba projekty spolu dodnes úzce spolupracují…Pro více info stačí mrknout na naše stránky www.sunlab.cz.

Nápad, pozvat tě na Take Control, přišel od IM Cyber, která tě měla možnost slyšet na pár akcích, kde hrála, a řekla doslova, že tvůj styl je definitivě „Take Control sound“ a že na naší akci určitě musíš někdy vystoupit. Jak by se dal tvůj hrací projev specifikovat konkrétněji? Jaké producenty máš rád?

Většinou se snažím hrát spíše klidněji a ne nijak agresivně. Můžete se těšit na set, kde budu kombinovat především liquidní záležitosti spolu s atmosféricky laděnými a deepovými tracky. Tím samozřejmě nechci říct, že vůbec nehraji tvrdší věci, určitě pro ně i na Take Control nějaké místo najdu, ale pokud to situace nevyžaduje, hraji je spíše jako zpestření celého setu. Miluji, když má vystoupení, a teď mám na mysli v podání kohokoliv, duši a je na DJovi vidět, že s hudbou cítí… Co se producentů týče, mezi mé oblíbence patří například Klute, Bachelors of Science, Duo Infernale, Bcee, Redeyes, L.A.O.S., Teebee, Calyx, London Elektricity, High Contrast, Seba, Spectrasoul, Break, Apex nebo Matrix. Asi bych mohl ještě pokračovat, ale pro představu by to možná mohlo stačit…

Když už jsme zmínili IM Cyber, nemůžu se nepozastavit nad tím, co jsem našel ve tvém profilu: „… zásadní zlom přišel, když jsem poprvé slyšel zlomené beaty v podání DJky IM Cyber. V tu chvíli se můj hudební vkus úplně změnil a já jsem bezmezně propadl drum'n'bassu…“ Opravdu ti IM Cyber pomohla se hudebně najít?

Určitě! Dalo by se říct, že IM Cyber za tohle všechno může :) Pamatuji si, jak se mi v době, kdy jsem ještě neměl ani páru o drum'n'bassu, dostaly do ruky dva teď už hodně staré sety právě od IM Cyber. Ty byly z dob, kdy Ivanka hrála ještě pod Eastbase. Jeden z nich se jmenoval Exit to Ecstasy, a jako by to bylo včera, si pamatuju větu, kterou jsem prohlásil ve chvíli, kdy mi to kamarád pustil. Tehdy jsem řekl „Sakra, tohle je nějaký divný techno, ne???“ :D Postupem času jsem pochopil, že tohle opravdu techno není, a že se mi tahle muzika vlastně docela libí. O pár měsíců později se IM Cyber objevila v line-upu jedné menší akce u nás, na kterou jsme samozřejmě vyrazili. Tehdy, potom co IM Cyber dohrála, jsem si definitivně uvědomil, že tahle muzika mě asi jen tak nepustí. Ještě doteď mi nad postelí visí její podpis právě z téhle akce. U IM Cyber si cením několika věcí. Její preciznosti, dokonalého přehledu, skvělého vkusu a hlavně je na ní vidět, že hudbu opravdu cítí.

Headlinerem Take Control v Abatonu bude Teebee. Co pro tebe tato osobnost znamená?

Teebee rozhodně patří mezi mé největší oblíbence. Pravdou je, že mám v oblibě spíše jeho starší tvorbu. Tím samozřejmě netvrdím, že jeho momentální tvorba mi není blízká, například album Anatomy, které dal do kupy s Calyxem, jsem z bagu snad ještě nevyndal. Daleko víc mi ovšem k srdci přirostly jeho starší kousky, pro příklad můžu jmenovat tracky jako je třeba Guilty, Not the One nebo podle mě největší klenot Shape#1, což je záležitost, která jasně svědčí o jeho hudební genialitě. Navíc je Teebee majitelem labelu, který patří mezi mé nejoblíbenější a obecně asi nejzásadnější dnb labely. S klidným svědomím tedy můžu říct, že Teebee pro mě znamená opravdu hodně a v mém bagu bude mít vždycky své místo.

A jak si na tom ohledně druhého hlavní hosta, Alixe Pereze?

Alix Perez je podle mě jeden z největších talentů poslední doby. Přiznám se, že ho na akcích nehraju až tak často, protože si jeho hudbu daleko radši užiju v klidu doma, ale určitě dokazuje, že disponuje neuvěřitelným talentem, který v poslední době jasně dokázal svým debutovým albem. U jeho hudby oceňuji především neuvěřitelnou hloubku a čistotu.

Jaký pocit máš z jeho alba 1984?

Na jeho album se dá říct jediné: tohle je drum'n'bass pro dospělé! :) Album, které rozhodně není na jeden poslech, musí každého deepového fajnšmekra pohladit na duši. Ano, pro laického posluchače asi vcelku nepřístupná hudba, ale každý člověk, pro kterého je drum'n'bass víc než jen zábava, určitě album ocení. Já osobně dávám palec nahoru a to především za skladbu Forsaken.

Já osobně, a doufám, že i mnozí další, jsem tě poprvé zaregistroval jako vítěze soutěže, kterou uspořádal festival Digital Sun. Mohl sis tak zahrát na jednom pódiu s Martinem z holandského tria Noisia…

Na Digital Sun vzpomínám určitě kladně, už jenom proto, že mi konečně dal někdo najevo, že moje hraní asi není úplně zbytečný :) Navíc to byla neuvěřitelná zkušenost a to proto, že jsem si tam snad úplně poprvé připadal jako DJ, kterého někdo opravdu pozval a ne jako někdo, kdo by vlastně měl děkovat za to, že si vůbec může zahrát. Hodně mě potěšilo naprosto profesionální jednání kluků ze Spabreakers, kteří měli dnb stage na starosti, díky kterým jsem se na akci citíl opravdu hodně v pohodě, za což jim převelice děkuji!

Jak to vlastně proběhlo? Byl jsi nervózní?

Bohužel se ten den na mě nervozita určitě podepsala, což se dalo čekat, protože, jak už si zmínil, hrál jsem na stejném podiu jako Martin z Noisie, což pro mě byla určitě veliká výzva. Popravdě nepamatuju, že by se mi při hraní někdy víc třásly ruce :) Vlastně nešlo jenom o Martina, protože po mě nastupoval Brooklyn, který rozhodně platí za jedno z největších jmen české scény, takže když se objevil na podiu, v době kdy jsem dohrával, nebyl jsem už skoro schopný položit přenosku na desku. Opravdu jsem nečekal, že se mi bude hrát tak špatně s Brooklynem za zády :D Naštěstí bylo tou dobou před podiem jen asi deset lidí. Zbytek akce už raději komentovat nebudu, protože se mi z důvodů, které nebudu zmiňovat, neudělalo dobře a kvůli tomu jsem polovinu akce prospal v autě, bohužel i vystoupení Martina :( Ale nic není ideální, takže i přesto na Digital Sun vzpomínám jenom v dobrém.

Získal jsi už od té doby více zkušeností a vyhrál ses natolik, aby se ti v pátek 27. listopadu ruce už netřásly?

Příležitostí jak získat nové zkušenosti bylo od té doby určitě dost, takže by se už nemělo stávat, že by mě při hraní nervozita tolik omezovala. Take Control je pro mě určitě další výzvou a jedním ze splněných snů, takže bude určitě hodně težké poprat se s trémou, protože na podiu vyznamnější akce jsem zatím nehrál. Naštěstí jsem si teď v hrání daleko jistější, protože jak už jsem zmínil, hraní bylo od té doby opravdu dost, takže by se teď už rozhodně nemělo stát něco podobného jako v případě Digital Sunu. Tehdy za to mohla především ta skutečnost, že jsem poprvé stál na velkém podiu.

Díky moc za rozhovor a budu se těšit na 27. listopadu :)

Sety od Okana můžete stáhnout zde:

Okan – Liquid Session

1.Shy Fx & T-Power – Don't Rush
2.Sardi – What a Night
3.DJ Fresh – All that Jazz
4.Chase & Status ft. Jenna G – In Love
5.Kabuki ft. Jenna G – Pleasure Ride
6.Brooklyn – With all my Heart
7.Pendulum – Streamline
8.Syncopix – General Hospital
9.Matrix – Skyscraper
10.Unknown Error – Midnight Special
11.SKC & Bratwa – Prophecy
12.Matrix & Danny J – Vertigo
13.Autumn – It's always about the Girl (Lomax rmx)
14.Denius – Girl with the Glass
15.Psidream ft. Headley – Inner Strenght
16.Klute & Marcus Intalex – Make a Stand
17.Brookes Brothers – Hard Knocks
18.CLS & Wax – Sommetimes
19.Alloy – Dust
20.Klute – Hell Hath no Fury

Okan – Raise The Melody

01.Chris.Su, TC1 & Stress Level – Final Cut
>>> >>> Break – All Around
02.Tactile, Spinline, Munk & Naibu – Antarctica
03.Break & Hydro – Immaculate
04.Chris.Su, TC1 & Stress Level – The Vendetta
05.ST Files- Moods
>>> >>> Naibu – Generic Generation
06.NU:Tone – Balaclava
07.Break – Hooked Up
>>> >>> Commix – Be True
08.Apex – By the Way
09.Shock One – Further Away from Me (Logistics rmx)
10.Redeyes ft. Sweed – Poetry in Motion
11.Screamheads – Under the Sun (Bungle rmx)
12.High Contrast – Sleepless
13.Metrik – Zero Gravity
14.Bachelors of Science – String Track (Apex rmx)
15.Marky & Makoto – Long Distance
16.Redeyes ft. Deeizm – Luv & Haight (Matrix rmx)
17.Shock One & Phetsta – Cyclones
18.Donnie Dubson – Everywhere
19.Peyo – Old Times
20.Sardi & Greg Packer – Apache Killer
21.Well Being – Lend me your Troubles
22.Bachelors of Science – Song for Lovers
23.Utah Jazz – Split Level
24.London Elektricity – Bare Religion

publikoval BIFIDUS AKTIF