RECENZE TECHNIKY VÁM PŘINÁŠÍ PHILIP T.B.C. A MAXISTORE.
Recenzi provedl PHILIP T.B.C: www.philiptbc.com, www.myspace.com/djphiliptbc
Techniku zapůjčila prodejna pro DJe: www.maxistore.cz
Jednak jsem tento mixpult viděl už v několika „home" studiích mých
kamarádů, jednak jsem se s ním setkal i v několika radiových
produkčních studiích, takže mi z toho logicky vyplývá, že to s ním
nemůže být tak zlé a doufám, že se nemýlím.
Když jsem mix doma zapojil, první co mě potěšilo byl téměř nulový šum,
který z mixu vychází, respektive nevychází. S tím jsem totiž měl
u výrobků od firmy Behringer již několikrát problém. Po té mě také
potěšila přítomnost 24-bit multi FX procesoru s více než 30-ti efekty.
Nebudeme si zde popisovat všechy jednotlivé funkce, protože k tomu slouží
manuál a mi na to zde nemáme prostor, spíše se pokusím vypíchnout to
nejdůležitější co tento mix umí.
Jedná se o profesionální mixážní pult se čtyřmi mono a dvěma stereo
vstupy. Všechny šavle jsou zde vybavené třípásmovými britskými
equalizéry s rozsahem +/- 15 dB. Jak jsem se dočetl v manuálu, tak obvody
britských equalizérů jsou založeny na technologii použité v dobře
známých špičkových pultech a přimáší teplý zvuk bez jakýchkoliv
nežádoucích postraních efektů jako je naříklad fázový posun či
omezení šiřky pásma. Hraniční frekvence horního pásma je 12 kHz a
dolního 80 Hz. Střední pásmo je konfigurováno jako filtr s centrální
frekvencí 2.5 kHz. Mono kanály mají ještě navíc tlačítko pro LOW CUT
filter pro eliminaci nežádoucích nízkofrekvenčních komponentů
v signále. Jednoduše řečeno, pokud zde zapojíte mikrofon, tak vám toto
tlačítko zajistí ořezání těch nejhlubších nežádoucích frekvencí.
Stereo kanály jsou vybavené dvěma symetrickými linkovými vstupy v podobě
1/4" konektor pro levý a pravý kanál. Pokud se připojíte pouze do kanálu
s oznečením L, kanál bude pracovat v režimu mono. K oběma vstupům je
možné připojit i nesymetrické konektory. Výstupy AUX SEND sbírají
signály z jednoho nebo více kanálů a slučují je do sběrnice. Signál na
sběrnici je následně přenášen na konektor AUX SEND a odtud
přesměrován například na aktivní monitorovací reproduktor nebo do
externího efektového zařízení. Výstup z externího efektového
zařízení je možně přivést zpět pomocí konektoru AUX RETURN. U našeho
modelu je výstup FX SEND přesměrován přímo do integrovaného efektového
procesoru.
V manuálu jsem ještě našel upozornění, že pokud k výstupu AUX SEND
2 připojíte externí efektové zařízení, interní efektový modul se
vypne. U každé šavle je také dioda CLIP. Když se nám tato dioda
rozsvítí, signál příslušného kanálu je příliš silný a může
docházet ke zkreslení. Výstupy jsou zde celkem tři. Výstupy MAIN
přenášejí signál hlavního mixu a jsou v podobě symetrických XLR
konektorů. Výstupy ALT 3–4 jsou nesymetrické a přenášejí signály
kanálů, které jste přiřadili do této skupiny pomocí tlačítka MUTE. Je
možné je použít na přesměrování podskupiny do dalšího mixpultu nebo
jako nahrávací výstupy, které pracují v tamdemu s hlavním výstupem.
Vzhledem k tomu, že tlačítko MUTE funguje u DJ mixpultů a většiny
přístrojů trošku jinak, chvíli mi trvalo než jsem přišel na to jakou
funkci má zde, tak se nenechte zmást jako já.
Poslední výstup je CONTROL ROOM OUT. Pro XLR konektory mono vstupů je zde
také přepínač na 48 V PHANTOM napájení kondenzátorových mikrofonů.
Asi by bylo slušností upozornit na skutečnost ohledně PHANTOM napájení,
kterou jsem objevil v manuálu. Pokud chcete používat toto napájení,
nesmíte nikdy k mikrofonnímu vstupu připojovat nesymetrické XLR konektory.
A pokud zapnete PHANTOM napájení, doporučuje se počkat přibližně minutu,
než se systém stabilizuje. Poslední část dnešní recenze věnujme
efektovému procesoru. Najdeme zde klasickou sbírku efektů jako jsou reverb,
chorus, flanger, delay či jejich různé kombinace. Údajnou výhodou
zabudované efektové jednotky je, že nevyžaduje žádné zapojování kabelů
a tím zabránění vzniku zemnících smyček (viz manuál). Při pohybu knobem
FX TO MAIN zmixujeme signál bez efektu s efetkovým signálem. To se děje
i při mixování signálu s monitorovacím mixem. Hlavní rozdíl je, že
poměr mixu se nastavuje pomocí FX TO MON. V obouch případech samozřejmě
musí být signál přiveden do efektové jednotky pomocí knobu FX na každém
jednotlivém kanálu.
Těžko hodnotit takovýto studiový mixpult po pár hodinách používání,
k doopravdy serióznímu hodnocení bych se odvážil až po pár dnech či
týdnech používání, kdy člověk objeví drobné nedostatky či naopak
výhody. Nicméně u mě má hodnocení celkem kladné a pravděpodobně zatím
nejlepší z výrobků Behringer, které jsem měl doposud možnost
vyzkoušet.
Mixpult
Behringer Xenyx 1204 FX je možné zakoupit za akční cenu 4 479,–
Kč vč. DPH v prodejně Maxistore. Prodejní cena je 5 269,– Kč vč.DPH.
Další recenze dále najdete na www.maxistore.cz , www.gramec.cz, www.shadowbox.cz a www.techno.cz .
Uvedenou techniku je možné vyzkoušet přímo v prodejně nebo koupit (i na
on-line splátky nebo splátky přes internet) v prodejně Maxistore,
Bořivojova 57, Praha 3.
Email: x@maxistore.cz
Tel.: 222 722 999
maxi store
Bořivojova 57
Praha 3
Email: x@maxistore.cz
Tel.: 222 722 999
GSM: 608 033 042
SKYPE:maxistore.cz
Otevírací doba: PO-PÁ 9–18, SO 9–15
www.maxistore.cz
www.maxistore.sk
www.gramec.cz
www.nadobicko.cz
akční
výrobky
zvukové
efektory
SW
pro DJs
digital
djing
LED
efekty
světelná
páska LightTape
laserové
efekty
výrobníky mlhy