Katka na tisíc způsobů
Říct o Ecstasy Of Saint Theresa, že stojí na jednom místě a nikam se
nevyvíjí, by bylo jako lhát vlastní babičce. Možná jste to někdy
udělali, ale pak vás to pekelně mrzelo. Od počátku devadesátých let ušla
EOST obrovský kus cesty od pravověrné indie kytarovky přes čistě
elektronický sound po aktuální minimalistickou Slowthinking. Aktuální. To
je přesně to slovo.
Honza Muchow, Katka Winterová a gang hostů na desce pracovali s přestávkami
rok, o to zajímavější je zjištění, jak moc aktuálně Slowthinking zní.
Extáze víc využívá živých nástrojů. Kytara, kontrabas, elektrická
kytatara, hostující dechy i Floexova flétna se proplétají
nejrůznějšími smyčkami a efekty. Pak je převálcuje ambientní vlna, ale
dřív než se stačíte opravdu soustředit na myšlenku, kterou vám
přinesla, obojí je pryč. Místo uvolnila jiným (Plain.com). Jindy se
vás taková vlna chytne a už nepustí (Sychro, Good At Frost).
Vokál Katky Winterové se na Slowthinking objevuje na tisíc způsobů. Tu
smutný, zadumaný, možná zklamaný (Sychro), jinde odměřený
(Happy R), pesimistický (I´m /Not Really/ Optimistic),
třeskutě energický (Local Distortion), rozverný (www.eost.pluto) nebo krásně zamilovaný
(Sensor). Právě vokál okouzluje nejvíce. Že by slečna Winterová
byla čarodějkou?
V Than I´d Have Less Time For Myself hostuje Floex. Díky jeho
klarinetu i přítomnému kontrabasu písnička ve finále působí, jakoby se
ve studiu Extáze poprala s celým Floexím bandem. Samozřejmě k velké
spokojenosti nás všech, kteří máme možnost písničku slyšet. Tohle je
hit, stejně jako Local Distortion, Sensor a řada dalších.
Slowthinking není deskou pro masy. Na hudbu, kterou Ecstasy Of Saint Theresa
nabízí, si musíte udělat čas. Když budete poslouchat pozorně, sladká
odměna v podobě krásných a promyšlených písniček vás určitě
nemine.
Bartias_ Radim Bartík
Ecstasy Of Saint Theresa: Slowthinking
@ EMI Escape 2oo2