INTERVIEW // IGRACZECH

Spoluzakladatel labelu Kaktus, pražský DJ a nadějný producent. Často jej potkáte ve smíchovském klubu Punto Azul. Tak často, že by snad mohl být jeho maskotem. Tak tedy, s maskotem Punto Azul Igraczkem jsme dali řeč o jeho aktuálním „vlastnoručně“ vydaném EP No.command. Ostatně objednat si jej můžete přímo u Igraczka na stránkách www.syxra.cz.


12. 11. 2002, publikoval bartias

„Celé CD jsem se snažil koncipovat do atmosféry Sit Down and Dance.“

Jak se ti vede ve dnech „vlastnoručního vydání“ No.command?
Díky, celkem dobře. Nedávno mne opustila noční můra v podobě základní vojenské služby (neschopen :o)), což mi dalo spoustu duševní energie k dokončení CD.

No.command je po dlouhé době nosičem, který tvou producentskou činnost představuje, v uvozovkách, širší společnosti. Předchozí EP byla určena jen okruhu tvých přátel a známých. Pročpak tak?
Bylo to spíš dílem okamžiku, než že bych nad tím déle uvažoval, ale dá se říct, že na albu je znát jistá stabilizace zvuku… Už se mi nestává tak často, že by se výsledek lišil od původní myšlenky. To jsem ale ještě na začátku roku tolik necítil a tak se stalo, že jsem vydal zkušební Growbox EP (po přísně tajném vánočním albu Platform, které má opravdu jen někdo a dobře tomu tak :o)).

Stejný okruh přátel a známých už určitě slyšel No.command. Jaké byly jejich reakce a komentáře?
Vzhledem k tomu, že Platform byl dost kritickým momentem, ohlasy byly pozitivnější než jsem očekával. I když našli se i kritici konkrétních momentů s ostrými argumenty (poslechová náročnost, chybějící myšlenka…). Velmi mne potěšilo, že jednu ze skladeb si do svého připravovaného mixu vybral i můj guru DJ Stanzim. Sice netuším, která to je, ale jelikož jsem už od něj slyšel v rádiu několikrát pouštět Travelling to Aether (zlomená popina na 174 bpm s nápadně housovým zvukem), mám jisté podezření právě na ni. Díky tomu, že CD distribuuji sám a veřejně, mám také možnost sledovat, kolik lidí má doopravdy zájem… za několik měsíců se uvidí.

Najdeme na No.command něco ze starších věcí? Třeba z Growbox EP..?
Najdete. Tahle skladba se jmenuje Silent Sun a je spíš pomalejšího ražení (velmi jemný breakbeat). I když je spíš chilloutová a na uši náročnější, najdou se jistě lidé, kteří ji ocení (potvrdil DJ Blue). Na CD je zejména z toho důvodu, že obsahuje obrovský emocionální náboj z doby, kdy vznikala.

Takže hitovka? Je na No.Command skladba s vyloženě hitovými ambicemi?
To bych netvrdil. Celé CD jsem se snažil koncipovat do atmosféry, kterou tak pěkně vyjádřil v názvu jednoho svého singlu Polar – totiž „Sit Down and Dance“ (sedni si a tancuj).

„V tuhle chvíli mi nezbývá, než sem tam překvapovat.“

Maskot Punto Azul kde jinde než v Puntu ;o)


Jaký je tvůj vlastní názor na celé album?

Konečně se to dá celkem poslouchat. :o) Ale pořád jenom to. Teď mne čeká „producentská dovolená“ a až mně zase začnou svrbět prsty, chtěl bych začít dávat dohromady něco tanečnějšího na vinyl.

Spolupracoval jsi při přípravě No.command s nějakými hosty?
Těsně po vydání No.command dokončil Touchwood remix mojí starší věci Biorhythm (Industry Standard EP, 2ooo). Tenhle remix mě hodně baví a je trochu škoda, že se neobjevil na No.command – to by byla určitě ta hitovka, po které ses ptal. Jinak jsem s nikým nijak intenzivně nespolupracoval a myslím, že to není jen tak… asi se budu ještě nějakou dobu prokousávat sám, než narazím na někoho, kdo to má podobně hozený :o)


Mám totiž pocit, že by se k No.command dobře hodil vokál. Ať už ženský nebo mužský…
Možná v jednom z příštích dílu :o) Zatím jsem o nějaké rozsáhlejší spolupráci s nikým nemluvil.

S Touchwoodem jsi před časem založil label Kaktus. Dlouho o něm nebylo slyšet. Jak se mu vede? Snad neuvadl?
Kdepak… po prvním vinylu jsme se jali rekognoskovat terén, zjišťovat obchodní poměry na trhu a stále pokračuje výzkum na téma „Jak vylisovat v Gramofonových závodech kvalitní desku“. Kaktus.oo1 byl z mojí strany opravdu spíš test – press než regulérní deska. Tím se nám také trochu zvedla laťka, i finanční náklady budou napodruhé zhruba dvojnásobné. Další desku plánujeme na únor 2oo3.

Kaktus jedničku jste chtěli vyvézt za hranice. Dopadlo to tenkrát?
Oficiálně se nám bohužel nepovedlo dostat Kaktus.oo1 ve větším množství do prodeje, nicméně několik desítek kusů se za hranicemi určitě pohybuje… Spousta Kaktusů totiž odjela se zahraničními DJs, kteří se u nás objevili na různých větších akcích…

Co tě motivuje ke skládání hudby? Floex i ZKA4T to prý mají o „haldách peněz, povolných slečnách a pravidelném přísunu drog“. Tak se přiznej! ;o)
Aha, to jsem netušil… V tom případě se rád poslouchám :o) Haldy peněz jsem měl, dokud jsem to nezačal dělat. Od doby, co jsem si sundal alkoholické brýle povolným slečnám nevěřím ani slovo a s tím třetím naštěstí nemám problém :o) Ve skutečnosti moje motivace asi pochází odněkud z mládí, kdy jsem muziku dělat chtěl, ale neměl jsem jak. Což dokazují i tajné privátní drumnbassové remixy Večerníčku a podobné modely z poslední doby.

Jak vypadá Igraczkova budoucnost? Spousta talentů české scény má za sebou debutové album nebo je v brzké době čeká. Touchwood i Juanita Juarez na oficiálním nosiči by se měli objevit na jaře. Co Igraczech?
No… Oni mají trošku náskok. Co se mě týče, oficiální album bych nečekal dříve než za dva roky. Kdybych totiž měl to štěstí, že mě osloví někdo z vydavatelů, tak jako tak by to bylo rok před uvedením alba na trh. V tuhle chvíli mi nezbývá, než sem tam překvapovat… a to je ještě hodně práce. A taky mě to víc baví. Když mě nehoní žádný termín.