Zélanďané se umí lépe umělecky vyjádřit, říká Consequence

Svým debutovým albem vyrazil všem dech, hudebnímu světu ho představil Autonomic podcast, jeho tvorba je velmi osobitá, což podle něj způsobuje uvolněné tempo na Novém Zélandu, kde žil. Cameron ale rád mění působiště, moje babička by řekla, že ho pálí dobré bydlo. Osmého dubna se ho dočkáme…


1. 4. 2011, publikoval NITROUS

…na prvním vydání Volnýho Průběhu Crossem, kde představí svá dvě nová alba a vystoupí společně se Synkrem. Ještě před tím Shadowboxu poskytl hutný rozhovor, dobrou chuť…

Ahoj Came,
nedá mi to a musím se zeptat hned na začátku. Ty moc neposedíš, viď? Kanada, Anglie, Nový Zéland, Austrálie, znova Anglie. Kde je pro tebe doma? Co máš vlastně v pase za národnost?

Doma se cítím na Zélandu, prožil jsem tam většinu života. Co se týče národnosti, můj otec je Australan, takže v pase mám kanadskou i australskou.

Proč se teď ze slunné Austrálie vracíš do Londýna?
Rozhodl jsem se, protože vše důležité se děje právě tam. Dělám na několika věcech a je pro mě jednodušší být přímo v Londýně, ne na opačné polokouli.


Pověz nám o době před setkáním s dBridgem. Měl jsi docela úspěšnou kapelu, ne? Co tě přivedlo k elektronice?
V jedenácti jsem začal s kytarou, brzo poté jsem hrál v několika kapelách, nejčastěji metal a jemu podobnou kytarovou hudbu. O několik let později mě dostala elektronika, ta možnost být sám celá kapela. Hned jsem začal tvořit a taktéž hrát jako dj, což mě pomohlo vybudovat si vztah k nejrůznějším elektronickým stylům.

Pomohlo ti studium zvukového inženýrství? Jak si se k němu dostal?
Při první návštěvě Londýna mi došlo, že musím zlepšit technické dovednosti. Když jsem se potom vrátil na Zéland, zapsal jsem se na kurz. Ve škole jsem strávil dva roky a ačkoliv ne vše, co nás tam učili, bylo pro mě užitečné, získal jsem solidní technický základ a řadu věcí jsem si ujasnil. Důležitý pro mě také byl kontakt s podobně naladěnými lidmi (zdravím Phantoma).

Pojďme se chvíli bavit o Zélandu. Sám jsi říkal, že jde o tvůj domov. Kde jsi tam žil? Má tamní jistě krásná příroda vliv na uměleckou tvorbu? Kde to máš nejraději?
Žil jsem v Aucklandu. Zéland je úžasné místo, spousta svěží zeleně, skvělí lidé, vynikající jídlo. Jsem přesvědčen, že šťastlivci, kteří tam mohou žít, se díky němu dokáží umělecky vyjádřit mnohem intenzivněji než lidé odjinud. Život tam nějak tak pohodově plyne, což se odráží i v hudbě. Jako mladší jsem jezdil kempovat k jezeru Terawera, to je pro mě nejkrásnější místo. Rád bych zmínil Queenstown, loni jsem si to tam moc užil.

Znáš se s tamními producenty? S Ollie Cernem, Dosem, Bulletproofem, Tokoy Prose atd.? Jakou kapelu, hudebníka tam máš nejraději?
Jasně, znám. Hudební komunita je tam pospolitá. Lidé se navzájem dost inspirují, díky čemuž je zélandská hudba osobitá. Nemám hudebního favorita, ale rád bych vyzdvihl skvělé aktuální album Cern.


Musím zmínit Autonomic podcast. Tolik skvělé hudby a pro mě neznámých jmen (tehdy včetně tebe). Ty jsi jména producentů v podcastu znal, nebo jsi musel škemrat u Darrena o tracklist?:)
Znal jsem dost producentů, jejichž hudba se v něm objevovala, ale valná část mi také byla neznámá. Neměl jsem tracklist a pochybuju, že dBridge nebo Instra:mental nějaký dělali, proč také…

Co podle tebe způsobilo jeho obrovskou popularitu?
Hudba se dlouhou dobu zrychlovala, byla pořád hlasitější a povrchnější, proto autonomic sound tolik vynikl. Lidé ocenili, že mají něco kvalitního a příjemného ke každodennímu poslechu.

Souhlasíš, že má tenhle pořad velký vliv na celou elektronickou scénu?
Jo, určitě. Podle mě díky “influences”, které lidem poodkryly skvělou hudbu, o níž nevěděli, přestože byla dlouho kolem.

Jaký díl nebo skladbu máš z podcastu nejraději?
To nejde říct, je v něm příliš mnoho kvalitní hudby, než abych mohl vybrat jedinou věc…


Byl jsem vážně překvapen, když jsem poprvé slyšel tvé první album. Nové jméno a tak dokonalý a vyspělý zvuk. Řekni nám něco o tom, jak deska vznikala. “Objednal” si jí Darren a až pak začala vznikat, nebo vznikla ze skladeb, které jsi mu poslal? Nechal ti volnou ruku, nebo zasahoval?
Darrenovi jsem poslal pár věcí a on mi odepsal, že by rád jednu z nich vydal. Byla to skladba Fog. Pak se ozval znovu a dohodli jsme se, že místo dvanáctipalce uděláme rovnou album. Od té chvíle jsem na něm začal dělat. Nijak nezasahoval. Říkal mi, co si o tom kterém tracku myslí, ale dával mi volnost, abych desku udělal především podle sebe.

Tvůj zvuk je velmi osobitý. Co tě ovlivňuje? Knihy? Hudba? Filmy?
Z hudby bych rád zmínil Beethovena, Radiohead, Red Hot Chilli Peppers atd. To jsou spíš rané vlivy. Miluji filmy, ale nemám žádný vyloženě nejoblíbenější. O film se zajímám především v obecnějších souvislostech jako u druh umění. Skvělých knih jsem četl mnoho, ale poslední dobou na to nemám čas, musím se k nim zase vrátit.


Právě ti vychází deska Cancel Standard, na níž jste s Joe Sevenem dělali jako They Live. Můžeš nám svého kolegu představit? Jak se liší tvůj zvuk a zvuk They Live? A jak zní vaše debutové album?
S Joem jsme se potkali v Melbourne a hned jsme zjistili, že na hudbu máme stejný pohled. On se na hudební scéně pohyboval už dlouho a přesně věděl, co chce. Zvuk They Live je více postaven na experimentování. Ve studiu vlastně jamujeme na různém tempu a necháváme hudbu, aby nás vedla, prostě nejdeme předem vytyčenou cestou. Moje sólová tvorba je sice podobná, ale přeci jen mám vždy určitou představu, kudy se má rozdělaná skladba dál ubírat a co jejím prostřednictvím chci sdělit.

Co prozradíš o tvé druhé sólo desce Test Dream?
Nic. Ještě je na to brzy.

Jak se ti vůbec spolupracovalo s dBridgem, Instra:mental nebo ASCím? Dělali jste na dálku? Která kooperace tě bavila nejvíc?
Dělali jsme přes net, deska totiž vznikala v Melbourne. Je to docela dobrý způsob práce. Obě strany mají více času rozmyslet si, jak skladbu rozvíjet. Nejvíc? To nevím, každá byla něčím zajímavá.


Proslýchá se, že s dBridgem chystáte živé vystupování. Proto se vracíš Londýna?
To je pravda, připravujeme živé vystoupení. Je to jeden z důvodů mého návratu.

Co používáš? Pouze software, nebo i mašinky?
Loni jsem nashromáždil celkem slušnou sbírku hardwaru. Používám hlavně mašinky, zvuk z nich je kvalitnější, jedinečný a neopakovatelný. Ale nevadí mi ani software, je mi jedno, jak se kdo dobere výsledku.

Jaké médium využíváš jako dj? Co mcs a rewindy?
Hraju především z cédéček, ale zároveň se snažím hrát z vinylu, jak nejvíc to jde. Přemýšlím, že začnu na hraní využívat něco jiného, ale ještě jsem se nerozhodl. Rewindy jsou občas legrace, zvlášť, když je člověk namol. S mcs vystupuji rád, když s nimi podobně cítím hudbu. Vždycky si užiju set s SPím a Lowquim.

Co posloucháš mimo dnb?
Všechno.

Skladba roku 2010? Album? Producent?
Autechre – M62 – Move of Ten – Warp Records

Co teď nosíš v iPodu?
Kaseem Mosse, Space Dimension Controller, Autechre, Drexciya, Luciano Borrillo,
Depeche Mode, Gary Numan.

Když už se celou dobu bavíme o elektronice, kde podle tebe bude za pět, deset let?

Kdo ví, snad někde na zajímavém místě.

V Praze vystoupíš se Synkrem, znáte se? Co říkáš na jeho tvorbu?

Potkal jsem ho zběžně při hraní v Manchesteru. Jeho hudbu mám opravdu rád a hodně ji hraju.

Jakých pět skladeb nám určitě zahraješ?

1, 2, 3, 4, 5

Jestli se nepletu, do Prahy přijedeš poprvé. Co ti přijde na mysl, když o ní slyšíš?

Hodně se na to těším. Vypadá jako úžasné místo, krásná architektura. Nemůžu se dočkat, až poznám víc.

Volnej Průběh Crossem
8.4. 2011, start: 21:00
djs:
VOLNEJ PRŮBĚH stage:
Consequence, Synkro (Exit records), Stanzim, Touchwood, Nitrous, AhZ, Rade (Volnej Průběh)
ECLECTICA stage:
Blue+Limyth /LIVE, Jazzyhead/LIVE, Foxman, Denoir
entry: 100 before 9pm/ 150 after

http://www.facebook.com/…/21276544851

facebook event

 

 

 

 

 

 

publikoval NITROUS