Rozhovor Blu Mar Ten

Zlom Bass je nejenom pozdrav bytostně spojený s Narovinu zlomeným podcastem. Nově jde i o party v klubu Cover Place na Vysočanské, kde se v sobotu 21. dubna představí po dvou letech jeden ze skutečně zásadních a vlivných projektů drumandbassové scény Blu Mar Ten …


12. 4. 2012, publikoval ANAKIN

… Na mejdan přijede jedna třetina a to v osobě Chrise Marigolda. V rozhovoru se dozvíte kolik má doma muziky, jestli ho baví přestup z gramců na playery a mnoho dalšího.

Zlom bass, Chrisi, jak to jde? V Praze jsme teď měli pár fakt jarních dnů, bylo venku na triko, jak to vypadá v Londýně?
Taky bylo taky moc pěkně, díky, ale moc si sluníčka neužívám, protože jsme furt zavření ve studiu.

Kolik času týdně strávíš ve studiu?
Celkem je to asi 40 až 50 hodin týdně, někdy víc.

Poctivě! Vaše druhé drumandbassové album, které jste vydali na podzim loňského roku, nevyšlo moc dlouho po albu Natural History, vašem prvním čistě drumandbassovém albu. Popiš nám jak se lišil váš přístup k práci na albech.
Na Love Is The Devil jsme mnohem víc spolupracovali s ostatními hudebníky, což je naším momentálním
zájmem, hlavně se zpěváky. Ale v podstatě obě desky prezentují naší momentální vizi drumandbassu -
dělat hudbu, která rozhejbe nás i ostatní.

Jak jste se dali dohromady s nováčky jako Stray či INtrepid?
Se Strayem se známe už od roku 2007 a od té doby jsme mnohokrát mluvili o společné práci (mrkněte na
video, kde o Blu Mar Ten mluví Stray, pozn. red.), takže album byl ten správný důvod dovést tyhle řeči k
výsledku. Momentálně spolu děláme na nových skladbách a dokonce jsme i upustili od naší prvotní vize
vydávat na značce BluMarTen jen naši tvorbu a ke konci roku chystáme vydat Strayovi singl.
S kluky, kteří si říkají INtrepid a Airwalker jsme se seznámili na základě naší remixérské soutěže pro track
Believe Me a chtěli jsme taky někomu trochu pomoct, protože oba dva dělají skvělou hudbu.

Natural History, na kterém právě track Believe Me je, sklidilo obrovský úspěch a to nejenom mezi
fanoušky drumandbassu. Jak se začíná s prací na novém albu po nasazení laťky tak vysoko?
Není těžké pokračovat v psaní hudby, je to dřina, ale začít s tím není nikdy těžké. Zrovinka teď makáme
na dalším albu :-)



Jako dj taháš desky na zádech a vystupuješ hodně přes 15 let, Co se dle tebe v klubech za tuhle dobu změnilo a co ne?
Haha, jednoduchá odpověď – já furt stárnu, ale crowd je pořád stejně starý :-) Připadám si jak v nějakém
šíleném stroji času. Začal jsem hrát v roce 1991, takže je to už 22 let!

No právě. A nepřemýšleli jste ať už dříve v minulosti, či v současnosti nad živým vystoupením ve třech?
Ani ne, neviděli jsme v tom nikdy smysl.

Při tvé poslední pražské návštěvě jsi rozsekal Roxy různorodou selekcí vyřezanou na čerstvých dubplatech. Od loňska hraješ jen z playerů a důvod pro tuto radikální změnu jsi obsáhle popsal v tomto rozhovoru. Zeptám se tedy proto jen krátce, jak těžký pro tebe byl přestup na jiné stroje?
Celkem v pohodě, playery jsou dobrý, ale není to taková zábava. Já bych ani vlastně neměnil, ale
dohnala mě k tomu tristní situace s kvalitou gramců v klubech. Když kvůli tomu neuděláš jediný mix, je
něco v nepořádku.

Tak tomu věřím. Jak rozsáhlá je tvoje kolekce hudby, vinyl / cd?

Mmm.. asi tak 15.000 vinylů a 20.000 cédéček.

Na to aby si už člověk zřizoval speciální půdu.. Ty jsi dj, majitel labelu a taky pracuješ v útulku pro
kočky, ale taky jsi zaangažován v labelu MedSchool. Jaká je tvoje pozice?

Vlastně pro MedSchool nepracuju, jen jsem se pokoušel jim doporučit nová jména, se kterými by bylo
zajímavé spolupracovat a vydávat jejich hudbu. Jsou to lidi na svém místě a já jim věřím, že právě oni
mohou nadějný producenty vytáhnout na světlo.

Která nová jména tě aktuálně baví?
Linden, Fade, Ed.it, UrbanDawn & Rotate, RQ, Kodo.

Zpátky k vaší produkci. V těchto dnech máte venku nabušený sample pack, který vychází na výše
zmiňované značce MedSchool. Jak bys nalákal mladý kluky, kteří chtějí začít s produkcí, na jeho
koupi? Co na něm naleznou?

Chtěli jsme udělat loopy, které budou moc začínající producenti použít jako odrazový můstky pro stavbu
svých tracků. Spousta sample packů jsou jen soubory zvuků, což je fajn, ale ty ti nedávají moc šanci na
nějaký hudební nápad. Takže ve výsledku tracky znějí dobře zvukově, ale chybí jim melodie. Chtěli jsme,
aby lidi vzali naše samply a loopy jako základ a svým přístupem z nich udělali dobrou muziku.

Máte na kontě ještě dvě ne-drumandbassová alba. Jak to vypadá v současnosti s vaší ne-
drumandbassovou produkcí?

Chceme se teď plně koncentrovat na drumandbass, i když..... spousta toho, co teď děláme, už z určitého
úhlu pohledu drumandbass není.

A na závěr obligátní dotaz na tvých aktuálních Top 5
Stray – When it Rains
Ed.it – Viscera
Seba – Madness (Bcee remix)
Blu Mar Ten & Stray – Blind Soul (Bcee remix)
Blu Mar Ten – Damage (Sunchase remix)

Chrisi, díky za rozhovor a zlom bass!
Budeme se těšit 21. dubna v Cover Place na tvou selekci!

Event akce Zlom Bass najdeš tady

publikoval ANAKIN